افزونه مرورگر اطلاعات مشتریان آمازون را جمع آوری کرد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل ازدیلی میل، به نظر می رسد افزونه مرورگری به نام Honey اطلاعات کاربران را فاش می کند. شرکت آمازون از کاربرانش خواسته تا این افزونه را حذف کنند. افزونه مذکور در فرایند خرید به مشتری کمک می کند و رایگان است.

هنگامیکه مشتری مشغول خرید آنلاین است، این افزونه به طور اتوماتیک  کدهای کوپن تخفیف را می یابد و ثبت می کند. اما اکنون آمازون اعلام کرده افزونه مذکور یک ریسک امنیتی است.

این شرکت اعلام کرده هنگامیکه در فصل تعطیلات مشتریان مشغول بررسی و خرید از وب سایت آمازون بوده اند، سرویسHoney  اطلاعات کاربران را جمع آوری کرده است.

اتهامات در حالی اعلام می شود که یک هفته قبل شرکت پرداخت آنلاین «پی پال» این سرویس را به قیمت ۴ میلیارد دلار خرید. برخی از کارشناسان معتقدند دلیل این ادعای آمازون نگرانی درباره رقابت در بازار است.

با این وجود سخنگوی آمازون در ایمیلی به دیلی میل نوشت: آمازون حفظ حریم شخصی مشتریان را به طور جدی دنبال می کند. هدف ما هشدار به مشتریان درباره افزونه هایی در مرورگرها است که اطلاعات شخصی افراد مانند نام، آدرس پستی، اطلاعات خرید و روش پرداخت را بدون اجازه جمع آوری می کنند.

البته Honey هنوز نسبت به این اتهامات هیچ گونه اظهار نظری نکرده است. این سرویس در حقیقت به مشتریان کمک می کند هنگام خرید قیمت اجناس را مقایسه  و از کوپن های تخفیف استفاده کنند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد