افشای اطلاعات ده‌ها هزار تروریست داعش از طریق یک فلش USB

به گزارش فناوری فرهنگی،اسنادی که در این فلش UBS وجود دارد شامل یک فرم عضویت در گروه تروریستی داعش است که طی آن 23 سوال از تروریست هایی که قرار است به این گروه ملحق شوند، پرسیده شده که اطلاعات دقیق از جمله نام و نام خانوادگی، تلفن، آدرس دقیق و همچنین نام مستعار آنها در گروه داعش را در بر دارد.

اما مهمترین اطلاعاتی که در این فلش USB دیده میشود مربوط به اسنادی است که اطلاعات هویتی تعدادی از مهمترین رهبران تروریست داعش در انگلستان، آمریکا، کانادا، خاورمیانه و آفریقای شمالی را نشان میدهد. اطلاعاتی با محل تقریبی آنها که میتواند از بسیاری از حملات تروریستی آینده جلوگیری کند.

افشای اطلاعات ده‌ها هزار تروریست داعش از طریق یک فلش USB

اما این فلش USB به طریقی جالب به دست «اسکای نیوز» رسیده است. این فلش از مقر اصلی پلیس امنیت داخلی داعش که آن را با نام SS شناسایی میکنند سرقت شده است.

فردی که این فلش را سرقت کرده است یکی از اعضای سابق ارتش آزاد سوریه بوده است که بعدا به عضویت داعش در آمده و نام وی «ابو حامد» است. وی بعد از آن که از توهمات گروه داعش رهایی یافته به خدمت گروه نظامی بعثی در عراق درآمده است. وی ادعا کرده است که حاکمیت گروه داعش از درون در حال فروپاشی است.

خبرنگار اسکای نیوز در ملاقاتی که با وی در ترکیه داشته است، این فلش را از وی تحویل گرفته و ابوحامد طی این دیدار به وی گفته است که گروه داعش در حال تسلیم کردن مقر فرماندهی خود در «رقه» و در حال عقب نشینی به صحرای مرکزی سوریه و بعد از آن به کشور عراق، یعنی محل تولد خود است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این فلش USB میتواند کل شبکه داعش را برای همیشه نابود سازد، تنها گفته است «توکل بر خدا».

منبع: آی تابناک

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد