اقامت بیش از ۹۵ هزار گردشگر در واحدهای بوم گردی گیلان

به گزارش فناوری فرهنگی، شهرود امیرانتخابی در جمع خبرنگاران در اداره کل میراث گیلان با اعلام این خبر اظهار کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان در یک سال گذشته با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها، گامی بزرگ در راستای توسعه اکوتوریسم و گردشگری روستایی در ایران برداشته است و در حال حاضر ۷۴ اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان در حال فعالیت هستند.

وی گیلان را جزو استان‌های پیشتاز و خلاق در حوزه بوم‌گردی دانست و افزود: در ایام دهه فجر ۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۳۵ نفر به بهره برداری خواهد رسید که به تعداد مزبور افزوده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: از این میان چهار واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان رشت، شش واحد در سیاهکل، چهار واحد در رضوانشهر، شش واحد در رودبار، سه واحد در رودسر، پنج واحد در شفت، چهار واحد در صومعه سرا، سه واحد در لاهیجان، سه واحد در فومن، یک واحد در ماسال، یک واحد در تالش، یک واحد در آستانه اشرفیه و یک واحد در لنگرود مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

امیرانتخابی بیان کرد: ۹۵ هزار و ۲۴۵ گردشگر در بوم‌گردی‌های این استان طی هشت ماه نخست سال جاری اقامت داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: از اهداف راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توان به توسعه پایدار گردشگری، احیای ارزش‌های سنتی و بومی، کمک به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط زیست اشاره کرد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد