اقتصاد دیجیتال هند تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰۰ میلیارد دلار میرسد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مطللبی در مورد نقش اقتصاد دیجیتال در هند نوشت روند این توسعه و شتاب فزاینده به گونه‌ای است که بیشتر کاربران با استفاده متوسط ۴ گیگابایت اطلاعات در ماه، قادر خواهند بود تا حجم گسترده‌ای از مطالبات خود را در دامنه‌ای از خرید تا سرگرمی پوشش دهند.

براین اساس کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند تا با فناوری‌های نوین عرصه دیجیتال، از اینترنت تلفن همراه با خدمات رایگان مانند ایمیل و محتواهای منطقه‌ای و جهان استفاده کنند و فضای اقتصاد دیجیتال در هر جامعه ای شکل گیرد .

کشور هند نیز از این قافله عقب نمانده و به عنوان دومین کشور پر جمعیت دنیا با جمعیتی بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر از ظرفیت‌های خوبی به منظور توسعه فضای اقتصاد دیجیتال در کشور خود برخوردار است و با شتاب پرسرعتی به سمت دیجیتالی شدن می رود .

تجارت الکترونیک و پرداخت دیجیتال در هند با شتاب پیش می رود

در همین راستا و در بررسی‌های انجام شده توسط ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی مشخص شد که روند توسعه فضای دیجیتال در این کشور شتاب گرفته است به گونه‌ای که ساهو ری (Subhu Ray) رئیس انجمن اینترنت و موبایل هند در این زمینه عنوان می‌کند که در هر هفته تجارت الکترونیک و پرداخت دیجیتال در هند نسبت به قبل شتاب بیشتری می‌گیرد.

همچنین آرپان شث (Arpan Sheth)، رئیس قسمت آسیا و اقیانوس آرام در حوزه فعالیت‌های دیجیتال شرکت Bain & Company، نیز می‌گوید که  طی پنج تا هفت سال، ۶۰۰ میلیون نفر از مردم هند نیازمند محتوا و همچنین دادوستد دیجیتالی با گوشی‌های هوشمند خود خواهند بود که این امر باعث ایجاد فرصت‌های فراوان در زندگی این افراد می‌شود و تقریبا همه صنایع را که با آنها ارتباط برقرار می‌کنند،  شامل خدمات مالی، خرده فروشی، رسانه، مسافرت و پذیرش مهمان و حوزه بهداشت و درمان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

هند الگوی رشد کاربران دیجیتالی می‌شود

راجان اناندان (Rajan Anandan)، معاون رئیس جنوب شرقی آسیا و هند در شرکت گوگل، درباره وضعیت حوزه دیجیتال در این کشور معتقد است  در پنج سال آینده، هند قصد دارد تا الگویی برای رشد کاربران دیجیتالی باشد که البته پهنای باند ضعیف می‌تواند این رشد همه جانبه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

رشد همه جانبه فضای دیجیتالی هند به گونه ای است که پیش‌بینی می‌شود در این کشور تا سال ۲۰۲۰، ۵۰۰ میلیون نفر کاربر ویدیوهای آنلاین از داده‌های این حوزه استفاده کنند، همچنین هند چهارمین گروه بزرگ اخبار آنلاین خواهد بود که تا سال اینده تعداد کاربران این بخش به ۲۸۰ میلیون کاربر افزایش پیدا خواهد کرد، ضمن آنکه ۵۰ درصد از کاربران اینترنت تا سال ۲۰۲۰ در این کشور پرداخت‌های خود را به صورت دیجیتالی انجام می دهند.

در این میان اما چالش‌هایی نیز در پیشبرد اهداف دیجیتالی شدن هند وجود دارد. نخستین مشکل کند بودن سرعت  و کمبود نقاط دسترسی به Wi-Fi است. ضمن آنکه اکثر شرکت‌های کوچک و متوسط در هند هنوز هم آنلاین نبوده و برای تطابق با تکنولوژی از انعطاف لازم برخوردار نیستند.

همچنین گوشی‌های هوشمند در سطح ورودی قابلیت‌های محدودی جهت اجازه دسترسی بدون مشکل به اینترنت دارند و نکته مهمتر اینکه نیروی انسانی ماهر در فناوری‌های دیجیتالی در هند کافی نیست و فقدان آموزش کاربران هم از دیگر مشکلات اصلی این حوزه به شمار می‌رود.

روند توسعه شتابان اقتصاد دیجیتال در هند به گونه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود گردش مالی فضای اقتصاد دیجیتال در این کشور از ۴۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به بیش از یک تریلیون دلار در سال ۲۰۲۵ افزایش پیدا کند.

براساس بررسی‌های ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری، اقتصاد دیجیتال در ایران نیز با رشد قابل توجهی روبرواست وظرفیت‌های موجود آن در شرایط فعلی کشور می‌تواند زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات و ایجاد رونق در چرخه اقتصادی کشور و همچنین اشتغالزایی باشد که با رفع موانع این حوزه می‌توان به دستاوردهای هرچه بیشتر در این بخش‌ها امیدوار بود.

منبع:ایران دیجیتال

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد