اقتصاد سنتی از جوان ۲۰ ساله استارتاپی می‌بازد/بانک‌ها نمی‌مانند

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر سورنا ستاری در سمینار تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی با بیان اینکه عملکرد بانک توسعه صادرات در دو سال گذشته در زمینه دانش‌بنیان قابل قبول بوده است، اظهار کرد: البته هنوز تا میزان عملکرد مطلوب و آنچه که نیاز است، فاصله داریم.

وی افزود: دیگر نمی‌توان با خام‌فروشی این کشور را نگه داشت، از سوی دیگر سبب اشتغال‌زایی نمی‌شود؛ چراکه نیروهای تحصیل‌کرده‌ای داریم که می‌توانیم از آن‌ها ارزش افزوده ایجاد کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان اینکه حدود ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان اکنون پتانسیل صادرات خوبی دارند، گفت: به بخش سنتی اقتصاد باید بفهمانیم از یک جوان نوآور ۲۰ ساله می‌بازی، چراکه غیرممکن نیست و اقتصاد سنتی جامعه می‌داند که از یک جوان ۲۰ ساله استارتاپی می‌بازد و باید وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه شود.

ستاری با بیان اینکه بانکداری در آینده اقتصاد خواهد ماند، اما بانک‌ها نمی‌مانند و این پدیده‌ای است که باید آن را بپذیریم، تصریح کرد: باید ببینیم که سایر کشورها در این زمینه با این پدیده‌ها در بخش بانکی چگونه فعالیت کرده‌اند؟

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسیده و به صورت توانی بالا می‌رود و ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌شود، به دلیل نیروی انسانی است؛ در واقع در این بخش، تامین مالی اولویت ششم ماست.

ستاری با بیان اینکه وظیفه بانک توسعه صادرات، تامین مالی فعالیت‌های ونچر برای شرکت‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: ما می‌توانیم در این حوزه در منطقه شاخص باشیم، چراکه بزرگ‌ترین استارتاپ‌های بیوتک در ایران حضور دارند.

وی با بیان اینکه بودجه مناسبی برای صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان داریم، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه دارد که از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند، اما باید به سمت صادرات این محصولات بیشتر حرکت کنیم.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد