الکامپ فرصتی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش فناوری فرهنگی، شرکت‌های مختلفی از جمله شرکت‌های الکترونیکی، کامپیوتری و … در این نمایشگاه حضور یافته و آخرین دستاوردهای خود را به نمایش عموم گذاشته‌اند.

بخشی از بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری اختصاص‌یافته است.

ایسنا در این گزارش برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری حاضر در الکامپ ۲۰۱۹ را معرفی کرده است.

مدیریت یکپارچه سازمان با ERP

شرکت توسعه یکپارچه ایلیا یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه است. تیم توسعه یکپارچه ایلیا پس از سال‌ها مطالعه و تحقیق درزمینهٔ‌ مقابله با چالش‌های مدیریتی و راه‌کارهای نوین موجود، موفق به کسب توانمندی و ایجاد زیرساخت دانش‌بنیان جهت ارائه‌ی خدمات تخصصی‌شده است. ایلیا شما را برای برنامه‌ریزی و پاسخ سریع به رویدادهای بازار با ارائه راه‌حل‌های تخصصی و فرآیندی کسب‌وکار ویژه صنعت شما، توانمند می‌سازد. ایلیا با الگوبرداری از روش‌های جهانی شرکت‌های abas و Focus و با بهره‌گیری از تیم متخصص ایرانی آموزش‌دیده، بسته‌ی کامل خدمات و راه‌کارهای موردنیاز شما متناسب با فضای کسب‌وکار و ساختار سازمان‌های ایرانی را ارائه می‌دهد. امیررضا دهقان کارشناس فروش شرکت توسعه یکپارچه ایلیا که در زمینهٔ نرم‌افزار ERP که منجر به یکپارچه‌سازی سازمان می‌شود فعال است، اظهار کرد: این سیستم به هماهنگی سازمان‌ها کمک خواهد کرد و اطلاعات به‌راحتی بین بخش‌های مختلف جابه‌جا می‌شود.

با صاپست آسوده پست کنید

حمیدرضا توکلی، مدیرعامل شرکت ایده بنیان شریف که عضو شرکت‌های شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان است با پروژه صاپست (صندوق مجازی پست ایرانی‌ها) که با همکاری شرکت ملی پست ایران راه‌اندازی شده است در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ حضور یافته است.

وی می‌گوید: ما از اولین استارتاپ هایی هستیم که در سطح عمومی و ملی فعال است. این شرکت با بخش دولتی به‌صورت BTG وارد همکاری شده است.

این پروژه با هدف حل مشکل مردم در جهت ارسال مرسوله برای تجارت الکترونیکی اجرا شد. با استفاده از لینک این نرم‌افزار افراد با مراجعه به سایت پست می‌توانند در این لینک ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهد و سپس می‌توانند چند شناسه برای خود ثبت کنند. کد صاپست مانند شماره تلفن همراه، فردمحور است. افراد می‌توانند به‌جای ارائه آدرس پستی صرفا از کد صاپست خود استفاده کنند.

اثربخشی تبلیغات را بسنجید

مهدی کاظمی، مدیرعامل کاوان که با دو محصول در الکامپ ۲۰۱۹، حضور پیداکرده است، اظهار کرد: کاوان محصولی است که چند سالی در بازار عرضه‌ شده و کار آن تحلیل شبکه‌های مجازی است؛ اما محصول دیگر اتریس است که وظیفه‌اش اتریبیوشن تبلیغات موبایلی است. با استفاده از این نرم‌افزار مشخص می‌شود تبلیغ از کجا ارسال‌ شده و چه کیفیتی داشته است. در واقع این نرم‌افزار برای سنجش اثربخشی تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت دانش‌بنیان در زمینهٔ تحلیل محتوا فعال است.

استارتاپ های شهری در اولویت هستند

محسن موسیوند، مدیر خانه استارتاپ در حاشیه الکامپ ۲۰۱۹ اظهار کرد: خانه استارتاپ زیر نظر سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج حمایت می‌شود. این مجموعه از استارتاپ های استان حمایت می‌کند و در مرحله پیش شتاب‌دهی فعالیت دارد.

این مجموعه می‌تواند در زمینهٔ برگزاری جلسات آموزشی، مشاوره، تیم‌سازی و فرصت‌های شغلی حامی استارتاپ‌ها باشد. سیاست این مجموعه آن است که استارتاپ‌های حوزه شهر و شهروندی از حمایت بیشتری برخوردار باشند.

گذر از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌بنیان

*عباس زارعی،  استاد تمام دانشکده فنی دانشگاه تهران و رییس پارک علم و فناوری نیز با اشاره به حضور در الکامپ بیان کرد: نمایشگاه الکامپ در پی انقلاب صنعتی چهارم و دیجیتال شدن فعالیت‌های بشر شکل گرفت.

وی ادامه داد: این نمایشگاه کمک می‌کند تا یافته‌های ما نیز یا در محیط اکوسیستم کشور مورداستفاده قرار گیرد یا به‌عنوان محصول صادراتی خارج شود.

زارعی تصریح کرد: ما در چنین نمایشگاه‌هایی از شرکت‌هایی که دارای قابلیت بوده و تفکری در مسیر الکامپ دارند حمایت می‌کنیم تا محصولات خود را ارائه کنند و در ادامه قراردادهایی منعقد شود.

رییس پارک علم و فناوری تاکید کرد: امروز کشور ما در مسیر اقتصاد مقاومتی در تلاش است تا اقتصاد را از نفت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان منتقل کند. در نتیجه نمایشگاه‌هایی مانند الکامپ فرصتی برای ظهور ایده‌های موفق است به همین دلیل پشتیبانی از این شرکت‌ها قابل‌ تقدیر است و به هر میزان در این نمایشگاه هزینه شود ارزشمند خواهد بود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک «الکامپ» از ۲۷ تا ۳۰ تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد