ال‌سی داخلی جایگزین ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر رضا قربانی در نشست رئیس و اعضای هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه اقتصاد دیجیتال با تاکید بر حمایت صندوق از شرکت‌های دانش بنیان کوچک، رشد یافته و بزرگ تصریح کرد: طبیعی است که نوع خدمات ارائه شده به شرکت‌ها بسته به حجم فعالیت این شرکت‌ها باید متفاوت باشد و از شرکت‌ها هم درخواست می‌کنیم که برای بهینه‌سازی این مساله به ما کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه روند کار صندوق نوآوری و شکوفایی تاکنون به این شکل بود که بیشتر متقاضیان صندوق را شرکت‌های کوچک تشکیل می‌دادند، خاطرنشان کرد: استراتژی جدید صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیل دسترسی شرکت‌های دانش بنیان به تسهیلات است و در همین راستا با صندوق‌های پژوهش و فناوری تفاهم کردیم و اعتباری نزدیک به هزار میلیارد تومان در اختیار این صندوق‌ها قرار دادیم تا نیاز شرکت‌های کوچک را رفع کنند و دیگر نیاز نباشد اینگونه شرکت‌ها به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سیاست صندوق نوآوری و شکوفایی در قبال شرکت‌های رشد یافته دانش‌بنیان ارائه خدمت به صورت مستقیم و غیر مستقیم است، با اشاره به خدمت لیزینگ به عنوان یک سرویس متعارف صندوق گفت: این خدمت متأسفانه خیلی فراگیر نبوده است که در استراتژی جدید صندوق سعی داریم این خدمت را متحول کنیم و مطمئن هستیم باعث تحول در توسعه فعالیت و بازارسازی شرکت‌ها خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی در ادامه اظهارکرد: در حوزه تسهیلات نیز به فکر جایگزین برای تسهیلات هستیم و «ال‌سی» داخلی را از طریق سیستم بانکی و با پشتیبانی صندوق نوآوری و شکوفایی پیگیری می‌کنیم که می‌تواند جایگزین تسهیلات که پروسه زمان‌بری است، شود.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه خدمات رایج صندوق مورد بازنگری قرار می‌گیرند، به خدمات این صندوق به شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان نیز اشاره کرد و اظهار کرد: در مورد شرکت‌های بزرگی که صندوق نمی‌تواند به صورت مستقیم آنها را تأمین مالی کند نیز برنامه داریم. معمولاً این شرکت‌ها به تأمین مالی از طریق بانک‌ها دسترسی دارند اما این تأمین مالی برای آنها گران تمام می‌شود و برنامه صندوق این است که دسترسی شرکت‌های دانش بنیان بزرگ به منابع مالی را به شکل یارانه سود ارزان کند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد