اما و اگرهای تعطیلی مدارس و آموزش آنلاین در آمریکا

به گزارش فناوری فرهنگی، به دلیل گسترش ویروس کووید۱۹ در سراسر آمریکا موسسات آموزشی در سراسر این کشور اقداماتی را برای مقابله با این اپیدمی در نظر گرفته اند. با توجه به سهولت گسترش بیماری در مناطقی با تجمع بیشتر، مدارس به کانون هایی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تبدیل شده اند.

همزمان با گسترش ویروس برخی از مدارس در آمریکا تعطیل شده اند و برخی دیگر نیز تصمیم به تعطیلی یا آموزش از راه دور دارند. اما سوالات بسیاری درباره مدت زمان تعطیلی مدارس، آموزش دانش آموزان در این بازه و بسیاری از ملاحظات دیگر وجود دارد.

در همین راستا انستیتو بروکینگز با حضور کیتلین ریورز استادیار بخش مهندسی و بهداشت محیط زیست در دانشگاه جان هاپکینز  و دانیل دامنش رییس بنیاد مدیران مدارس، این مهم را در یک وب کست آنلاین بررسی کرد.

ریورز در سخنان خود اشاره کرد شواهد زیادی از ابتلای کودکان به این ویروس و وخیم شدن حال آنان وجود ندارد. بلکه بیشتر شواهد نشان می دهد نشانگرهای ابتلا به ویروس در کودکان ملایم بوده است. اما در اصل تعطیلی مدارس برای جلوگیری از ابتلای کادر آموزشی به ویروس است و فقط به کودکان مربوط نیست.

او در ادامه افزود: تعطیلی مدارس  با ۲ هدف انجام می شود نخست جلوگیری از گسترش بیماری و ثانیا جلوگیری از افزایش مبتلایان به ویروس دریک زمان.

تعطیلی مدارس در مورد هدف اول چندان نقش پررنگی ندارد. اما از آنجا که از ابتلای کادر آموزش جلوگیری می کند، به کاهش نرخ ابتلای همزمان بیماران و به اصطلاح مسطح شدن نرخ ابتلا کمک شایانی می کند.

دامنش  نیز در این باره گفت: تعطیلی مدارس از ابتلای  معلمان جلوگیری می کند. از آنجا که  بسیاری از معلمان در آمریکا درطیف سنی هستند که خطر ابتلایشان به بیماری بالا است، تعطیلی مدارس به حفظ سلامت آنان نیز کمک می کند.

از سوی دیگر هر دو کارشناس موافق بودند با توجه به آنکه هنوز واکسنی برای این ویروس تولید نشده، تنها راه جلوگیری از ابتلا به آن قرنطینه و البته تعطیلی مدارس است.

به گفته دامنش یکی از دلایل تعطیلی مدارس در آمریکا، آماده سازی ها برای تدریس آنلاین و پاکسازی مدارس است. زیرا معلمان باید برای تدریس آنلاین آموزش دریافت کنند و مطالب را آماده کنند.

یکی دیگر از موضوعاتی که در وب کست به آن پرداخته شد اهمیت پاکسازی روزانه مدارس در جلوگیری از ابتلا به ویروس بود.

همچنین ریورز درباره مدت زمان تعطیلی مدارس گفت: در کشورهای آسیایی  مدارس چند هفته تا چند ماه تعطیل شده اند. اما از آنجا که نرخ گسترش ویروس در آمریکا مشخص نیست تعطیلی مدارس به مدت دو هفته مدت مناسبی است تا با بررسی اوضاع در آینده درباره ادامه روند تصمیم گرفت.

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این وب کست تدریس آنلاین بود. به گفته دامنش معلمان در حال حاضر در فرایند آماده سازی برای تدریس آنلاین هستند. شیوه تدریس آنلاین نیز دشواری های خود را دارد زیرا باید معلمان آموزش دریافت کنند یا از شرکت های متخصص در این زمینه کمک گرفته شود. در این مبحث یکی از نکات مهم هزینه های تدریس آنلاین است که باید به طور کامل بررسی شود.

همچنین دامنش  در این وب کست اشاره کرد تعطیلی مدارس تاثیرات منفی نیز دارد. از آنجا که فصل امتحانات پیش رو است باید تمهیداتی برای زمان و مکان برگزاری امتحانات در نظر گرفته شود.

 اما با توجه به آنکه تعطیلی ها خللی در  فرایند ها و امتحانات ایجاد می کند این روند به نوبه خود روی ورود دانش آموزان به کالج و دریافت بورسیه از دانشگاه ها تاثیر می گذارد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد