امسال ۲۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های “دانش بنیان” پرداخت می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، سیاوش ملکی فرد با اشاره به راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از سال ۱۳۸۹، از تغییر هیات عامل این صندوق در سال گذشته خبر داد و افزود: این هیات عامل سومین هیات عامل صندوق محسوب می‌شود و پیرو این تغییرات، رویکردهای کلی صندوق و نیز خدمات آن دچار تغییرات شده و خدمات جدید به صندوق اضافه شده است.

وی افزود: جهت آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان با خدمات جدید برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری جلسات متعدد با روسای پارک‌های علم و فناوری، انجام سفرهای استانی و برگزاری جلسه با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و …. در نظر گرفته شده است و از طرفی با توجه به افزایش روزانه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به نظر می‌رسد این برنامه‌ریزی‌ها برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر خدمات صندوق ضروری است.

این مسئول با اشاره به خدمات متنوع صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، شاخص‌ترین خدمت آن را پرداخت تسهیلات عنوان کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به اعتبارات خوبی که صندوق در اختیار دارد مشکلی در پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان نداریم.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت شود.

به گفته معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری سقف تسهیلات پرداختی این صندوق به شرکت‌ها حدود ۵۰ میلیارد تومان بوده که رقم پرداختی آن با توجه به سابقه شرکت، نوع طرح و نیاز شرکت متغیر است.

ملکی فرد با اشاره به تبادل این صندوق با صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان‌ها گفت: در حال حاضر ۲۰ صندوق پژوهش و فناوری در کشور فعال است که تلاش شده تا این صندوق واسطه‌ای میان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش‌بنیان شوند، به طوری که شرکت‌ها بتوانند به راحتی تسهیلات کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان را از طریق این صندوق‌ها در استان خود دریافت کنند.

وی افزود: امسال حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار این صندوق‌ها قرار گرفته است.

ملکی فرد یادآور شد: ظرف یک ماه آینده اتصال صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با صندوق پژوهش و فناوری استان کرمانشاه نیز برقرار شده و مدیران شرکت‌های دانش بنیان این استان می‌توانند تسهیلات کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان را با مراجعه به این صندوق دریافت کنند.

وی با اشاره به نظارت کامل و رصد فعالیت شرکت‌های دانش بنیان پس از دریافت تسهیلات، گفت: تسهیلات طی چند مرحله پرداخت می‌شود و هر مرحله بعد از انجام اقداماتی از سوی شرکت قابل پرداخت است و در نهایت وضعیت کلی فعالیت شرکت رصد می‌شود تا این تسهیلات منجر به توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان شود.

عملکرد “پارک علم و فناوری کرمانشاه” در جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان قابل تقدیر است

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ادامه با تقدیر از عملکرد پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: خوشبختانه تمام رویکردهای موثر در تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بصورت عملی از سوی پارک علم و فناوری کرمانشاه در حال اجراست.

وی افزود: تمام راهکارهای موثر در خصوص توسعه شرکت‌های دانش بنیان، از جمله اینکه باید سراغ افراد خلاق و صاحب ایده برویم و آنها را برای راه اندازی شرکت دانش‌بنیان تشویق کنیم به خوبی در دستور کار پارک علم و فناوری کرمانشاه قرار گرفته است.

وی با اشاره به تکمیل بودن اکوسیستم دانش بنیان در استان کرمانشاه، گفت: در حال حاضر تمام بازیگران این اکوسیستم از جمله پارک علم و فناوری، مراکز رشد، شتاب دهنده و کانون‌های نوآوری و شکوفایی خلاقیت در کرمانشاه فعال است که همه اینها می‌تواند به توسعه و تقویت شرکت‌های دانش بنیان کمک کنند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد