امضای تفاهم‌نامه با صدا و سیما نمایش فیلم‌های صنعتی را امکان پذیر کرد

 به گزارش فنافر، پرویز کرمی که یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره است، از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جموری و سازمان صدا و سیما خبر داد و گفت: این تفاهمنامه در حوزه فرهنگ‌سازی، ترویج علم و فناوری و حمایت از تولیدات ساخت داخل امضا شده است.

وی ادامه داد: معتقدم که یکی از ثمرات تفاهم‌نامه، تخصیص در تبلیغ و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و کالاهای ساخت داخل است. همچنین می‌توانیم امیدوار باشیم که با این تفاهم، فیلم‌ها و محصولات ارائه شده در جشنواره فیلم فناوری و صنعتی امکان نمایش از طریق شبکه‌های مختلف تلویزیونی را پیدا کنند.

در تولید و نشر علم جایگاه خوبی داریم اما در ترویج آن خیر

پروز کرمی در ادامه سخنانش با تاکید بر اهمیت ترویج و عمومی‌سازی علم و فناوری گفت: ایران در بخش تولید علم به اذعان پایگاه‌های استاندارد بین‌المللی از رتبه ممتاز در منطقه و خوب و عالی در جهان برخوردار است. همچنین در نشر علم نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده است اما متاسفانه ترویج و عمومی‌سازی علم در کشور از جایگاه مناسب و شایسته‌ای برخوردار نیست و سازمان‌ها و نهادهای دخیل در این موضوع باید بیش از پیش فعالیت داشته باشند.

وی یکی از این اقدامات موثر در حوزه ترویج علم را برگزاری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم و عکس صنعتی، فناورانه و نوآوری که توسط جهاد دانشگاهی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن تجارت برگزار می‌شود می‌تواند گامی مثبت در جهت این اهداف باشد.

جشنواره «فردا» می‌تواند تاثیرگذار باشد

این مدیر فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته پرچم‌داری ایران در نهضت تولید علم و حمایت از ارتقای فناوری و نوآوری کشور بوده است، تاکید کرد: تقریبا هیچ سخنرانی در سال‌های گذشته نبوده است که توسط مقام معظم رهبری انجام بشود و در آن بخش مهمی از سخنان ایشان به موضوع خودباوری، نظارت، هدایت و حمایت در موضوعات مرتبط با علم، فناوری و پیشرفت‌های علمی و نوآورانه اختصاص پیدا نکند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به توانایی تاثیر بر این حوزه از طریق جشنواره فیلم و عکس «فردا» عنوان کرد: این جشنواره ضمن اینکه داشته‌های ما را به نمایش می‌گذارد، باید به ارتقای کیفی کارها کمک کند و دلیلی باشد برای هنرمندان و فیلم‌سازان که به این عرصه ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: ما در کشور جشنواره‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و حتی سیاسی داریم که تولیدات سمعی و بصری مناسبی در این زمینه داشته‌ایم، اما در حوزه‌ علم و فناوری کمبود احساس می‌شود و امیدواریم جشنواره فیلم‌های فناوری صنعتی (فردا) بتواند این خلا را جبران کند، چرا که پوشش مناسب این حوزه خودباوری، خوداتکایی و امید به آینده را در پی خواهد داشت.

 معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از ارکان جشنواره «فردا» است

پرویز کرمی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جشنواره، اظهار کرد: این معاونت به عنوان پیشنهاد دهنده، حمایتگر و هدایتگر جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» است. به نظر ما، یکی از ارکان اصلی جشنواره، این معاونت است که علاوه بر کمک‌های مادی، کمک محتوایی و کارشناسایی هم انجام خواهد داد.

این عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم‌های فناوری و صنعتی در عین حال با یادآوری اینکه کارهای فرهنگی دیربازده هستند، اظهار کرد: شروع یک حرکت جریان‌ساز در حوزه فرهنگی با مشکلاتی همراه است، اما پایداری، ممارست و پیگیری اهداف می‌تواند بسیار پر ثمر و سودمند باشد.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در پایان با تاکید بر حرکت رو به جلوی ایران در حوزه علم و فناوری تصریح کرد: کشور ما در آستانه ورود به اقتصاد نوینی است که از اقتصاد دانش‌بنیان و مقاومتی سرچشمه گرفته شده است. این اقتصاد می‌تواند در دنیای کنونی، صنایع ما را معرفی کند و چالش‌های ایجاد شده توسط تحریم‌های ظالمانه را حفظ کند و در واقع یکی از راه‌های برون‌رفت از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب در اقتصاد باشد. از این رو معرفی و ترویج این اقدامات از طریق جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، می‌تواند اهمیت داشته باشد.

سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) از هفتم تا نهم مردادماه به دبیری مسعود نجفی در شهری خارج از پایتخت برگزار می‌شود.

فراخوان این جشنواره از چندی قبل منتشر شده است و علاقمندان می‌توانند آثار خود را در هفت بخش تعیین شده تا 31 خردادماه ارسال کنند. فراخوان جشنواره از طریق سایت WWW.JDFEST.IR قابل مشاهده است.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد