امضای ۲۰ قرارداد تبادل تکنولوژی در نمایشگاه اینوتکس

به گزارش فناوری فرهنگی، دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری، 20 قرارداد تبادل فناوری، وارادات تکنولوژی و صادرات محصولات با فناوری پیشرفته میان شرکت‌های ایرانی و خارجی در دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران به امضا رسید.

ارزش این قراردادها بیش از ۱۵ میلیون دلار است که نسبت به قراردادهای نمایشگاه سال گذشته، ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

این قراردادها در حوزه‌های مختلفی از جمله الکترونیک، میکروالکترونیک، حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، حوزه انرژی های نو، حوزه پزشکی و داروئی و حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات منعقد شده است.

در این نمایشگاه ۱۵ کشور روسیه، هند، کره‌جنوبی، بلژیک، فرانسه، آلمان، انگلستان، ایتالیا، سوئیس، یونان، رومانی، ترکیه، آذربایجان، پاکستان و چین در کنار ده‌ها شرکت و مراکز دانشگاهی و علمی تحقیقاتی داخلی، نوین ترین و آخرین دستاوردهای فناوری و نوآوری خود را درحوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، گاز و پتروشیمی، اتوماسیون صنعتی و سیستم‌های هوشمند، زیست فناوری، نانو فناوری، انرژی های نو، هوافضا و تجهیزات پزشکی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده اند.

هم‌زمان با برپایی دومین این نمایشگاه، نشست بین‌المللی «شبکه‌سازی نوآوری» نیز به ‌مدت ۲ روز، با حضور اساتیدی از کشورهای کره‌جنوبی، فرانسه و اتریش در کنار بیش از ۲۰ صاحب نظر ایرانی برگزار شد.

در این نشست بین‌المللی صاحب‌نظران، سیاست‌گذاران و اساتید حوزه فناوری و نوآوری در شش بخش تخصصی، به بحث و بررسی موضوعات مرتبط با موضوع نشست پرداختند.

سال گذشته و در اولین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری، ۱۸ تفاهم نامه تبادل فناوری بین شرکت های ایرانی و کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه به ارزش تقریبی ۶ میلیون دلار منعقد شد و براساس قراردادهای انتقال فناوری نهایی شده ۶ شرکت نیز از تسهیلات قرض‌الحسنه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که به این موضوع اختصاص یافته بود، بهره‌مند شدند.

این نمایشگاه در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در سالن حجاب تهران برگزار شد که با توجه به استقبال شرکت‌های فناور، INOTEX در تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی قرار گرفت و از سال ۲۰۱۴ با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

منبع: سایت خبری

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد