انتخاب اسباب‌بازی‌ برای کودکان، یک روند ضروری است

به گزارش فناوری فرهنگی، سیدحسین دکمه‌چی رئیس اتحادیه صنف خرازی فروشان و وابسته تهران  گفت: بازی یکی از کارکردها و نیازهای کودک محسوب می‌شود که ضمن سرگرم کردن کودک، او را برای ورود به زندگی واقعی آماده می‌سازد. انتخاب اسباب‌بازی مناسب موضوعی است که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد زیرا هیچ چیز برای کودک جای اسباب بازی را نمی‌گیرد.

او ادامه داد: او با اسباب بازی خود تنها بازی نمی‌کند، بلکه اسباب بازی را تبدیل به موجودی جاندار می‌کند که با او دوست می‌شود، دعوا می‌کند، درددل می‌کند، نصیحت می‌کند، نگرانی‌هایش را در میان می‌گذارد و استرس خود را تخلیه می‌کند؛ طبیعی است که در این بین اسباب بازی‌های مورد استفاده کودک نیز اهمیت زیادی دارد.

دکمه‌چی بیان کرد: یادآوری دوران کودکی خاطره اسباب بازی‌های دلخواه را برای ما زنده می‌کند، چرا که اسباب بازی‌ها از عوامل عمده شادی و نشاط در کودک و همچنین ابزاری برای یادگیری و رشد هستند.

او اظهار کرد: ژان پیاژه معتقد است که در گزینش اسباب بازی برای کودک باید دقت شود، زیرا در شکل‌گیری تمایلات عاطفی و روانی او نقش مهمی ایفا می‌کند و چنان چه در انتخاب آنها دقت و توجه کافی نشود، تمایلات کودک ناخواسته به گونه‌ای دیگر شکل می‌گیرد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد