انتشار گسترده بدافزار برای «دورزدن فیلترینگ تلگرام»

به گزارش فناوری فرهنگی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نسبت به انتشار گسترده بدافزارها در قالب دورزدن فیلترینگ تلگرام از شب گذشته هشدار داد.

 سرهنگ علی نیک‌نفس با اشاره به انتشار گسترده بدافزارها از شب گذشته اظهار کرد: متاسفانه به دنبال انتشار خبر فیلترینگ تلگرام، شاهد انتشار گسترده و حجم قابل توجهی از بدافزارها در فضای مجازی تحت عناوین مختلف «دورزدن فیلتر تلگرام» یا «نسخه‌های جدید تلگرام» هستیم.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ادامه داد: بخشی از این موضوع ناشی زا آمادگی مجرمینی بوده که برای سرقت از کاربران در کمین نشسته بودند که با توجه به شرایط به وجود آمده اقدام به انتشار گسترده این بدافزارها کرده‌اند.

وی گفت: در موضوعات مشابه نیز مجرمان با استفاده از همین شیوه و شگرد دست به سرقت از کاربران فضای مجازی زده بودند؛ به عنوان مثال پس از وقوع زلزله کرمانشاه و اشتیاق هموطنانمان برای کمک‌رسانی به مردم زلزله زده غرب کشور، شاهد انتشار همین بدافزارها بودیم که موجب سرقت اطلاعات و دسترسی غیرمجاز به حساب‌های بانکی بودیم.

نیک نفس ادامه داد: تاکید می‌کنیم حتماً اپلیکیشن‌هایی که در قالب فایل‌های apk و دسترسی‌های غیرمطمئنی که برای کاربران ارسال می‌شود اعتماد نکنند و جداً از نصب چنین اپلیکیشن‌هایی بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود اجتناب کنند.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا، سرقت اطلاعات شخصی و اطلاعات حساب‌های بانکی کاربران از اهداف اصلی این بدافزارها است که مشکلات جدی برای کاربران ایجاد خواهد کرد.

منبع: آی تی آنالیز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد