انتصاب مدیران سیاسی از دلایل عقب‌ماندگی صنعت گردشگری

به گزارش فناوری فرهنگی، محمد دامادی با ابراز تاسف از بی‌توجهی به صنعت گردشگری در طول سال‌های گذشته، گفت: درآمد حاصل از گردشگری می‌تواند جای درآمدهای نفتی را بگیرد و مشکل بیکاری بسیاری از جوانان را حل کند اما در سال‌های گذشته تمام حواس مسئولان به نفت بود و برنامه مشخصی برای گردشگری نداشته‌اند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود 10 سال گذشته در سند چشم‌انداز کشور، جذب حدود 9 میلیون گردشگر ترسیم شده بود اما امروز تنها حدود 2 میلیون از آن میزان جذب شده‌ است، در حالی که با وجود جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیر ایراف تنها اگر کمی به این موضوع توجه می‌شد، اکنون در شرایط مساعدتتری قرار داشتیم.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت ورود بخش خصوصی به مقوله گردشگری، افزود: ایران در حوزه صنایع دستی نیز جزو سه قدرت برتر دنیا است اما در این حوزه چالش بسیاری دارد؛ برای حل این مشکلات  بهتر است از دستگاه‌های مختلف، سیستم بانکی و چندین کارگاه خارج شده از مدار فعالیت کمک گرفت و آن‌ها را به حوزه تولید وارد کرد.

محمد دامادی

دامادی با اشاره به افزایش قابل توجه فروشگاه‌های اینترنتی صنایع دستی در کشور، بیان کرد: عوارض ناشی از 8 سال جنگ تحمیلی، محاصره‌ اقتصادی و بازماندن چرخ‌های صنایع کشور، افزایش قیمت مواد اولیه و کالاهای ساخته ‌شده‌ وارداتی، سبب تحلیل بنیه‌ اقتصادی و تورم فزاینده‌ ناشی از نابسامانی‌های اقتصادی شد که بخش صنایع دستی و گردشگری را نیز تحت تأثیر قرار داد.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس با بیان اینکه افزایش گردشگری سلامت با توجه به امکانات پزشکی ایران امکان‌پذیر است، گفت: صنعت گردشگری می‌توانست نقش مهمی در افزایش درآمدهای کشور داشته باشد، البته ضعف مدیریت و به‌کار گماردن افراد سیاسی در مدیریت گردشگری کشور، دلیل مضاعفی شد تا این صنعت متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای کشور رشد نکند

منبع:خانه ملت

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد