اندونزی رتبه اول گردشگری حلال ۲۰۱۹ را در جهان کسب کرد

به گزارش فناوری فرهنگی، اندونزی به عنوان مقصد گردشگری حلال جهان از «شاخص جهانی گردشگری اسلامی» (Global Muslim Travel Index) 2019 رتبه اول را به خود اختصاص داد.

عارف یحیی، وزیر گردشگری اندونزی گفت: پس از پنج سال تلاش و تمرکز بر توسعه گردشگری حلال، اندونزی در نهایت توانسته است پتانسیل خود را به عنوان بهترین مقصد گردشگری حلال جهان نشان دهد.پس از پیوستن به شاخص جهانی گردشگری اسلامی اندونزی باید افتخار کند زیرا در نهایت توانسته است در گردشگری حلال جهان، همراه با مالزی، با مجموع ۷۸ امتیاز، رتبه اول را کسب کند.

رتبه‌های بعدی به ترتیب ترکیه (۷۵ امتیاز)، عربستان سعودی (۷۲ امتیاز)، امارات متحده عربی (۷۱ امتیاز)، قطر (۶۸ امتیاز)، مراکش (۶۷ امتیاز)، بحرین و عمان (۶۶ امتیاز)، برونئی دارالسلام و استرالیا (۶۵ امتیاز) را کسب کردند.

گردشگری حلال

توسعه گردشگری حلال در اندونزی اولویت اصلی وزارت گردشگری است که از پنج سال پیش آغاز شده است. “شاخص جهانی گردشگری اسلامی” ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۰ تعداد گردشگران مسلمان، به حدود ۲۳۰ میلیون نفر در سراسر جهان خواهد رسید. علاوه بر این، رشد بازار گردشگری حلال اندونزی در سال ۲۰۱۸ به ۱۸ درصد رسید که تعداد ۲.۸ میلیون نفر از گردشگران خارجی مسلمان از مقصدهای اصلی گردشگری اندونزی بازدید کردند و ارز خارجی به ارزش بیش از ۴۰ تریلیون روپیه وارد کردند.

در خصوص تعداد ۲۰ میلیون گردشگر خارجی که در سال ۲۰۱۹ هدف اندونزی است، وزارت گردشگری ۲۵ درصد یا معادل ۵ میلیون نفر از ۲۰ میلیون گردشگر خارجی را گردشگران مسلمان پیش بینی کرده است.

وزارت گردشگری ۱۰ مقصد اصلی ملی حلال در سال ۲۰۱۸ را توسعه داده است که عبارت‌اند از: آچه، ریاو و جزایر ریاو، سوماترای غربی، جاکارتا، جاوه غربی، جاوه میانی، جوگجاکارتا، جاوه شرقی، لومبوک و سولاوسی جنوبی.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد