انیمیشن بهترین ابزار برای ظهور مباحث معنوی است/ نبود بروز رسانی اطلاعات تولید کنندگان، ضعف جشنواره پویانمایی رضوی

به گزارش فناوری فرهنگی،انیمیشن شکلی از بیان هنر است که می تواند بیشترین تاثیرگذاری را داشته و با طیف های مختلف سنی ارتباط برقرار کند بنابراین از آن در ساخت فیلم های موضوعی بسیار بیشتر ازشیوه های دیگر فیلم سازی می توان بهره جست.

به گزارش گلستان ما ؛ از جمله بهره مندی از هنر انیمیشن می توان به جشنواره پویانمایی رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) اشاره کرد که هفت سال متوالی در گلستان برگزارشده و هشتمین دوره آن دهه کرامت امسال در این استان برپا می شود.

از آنجائیکه داوری آثار تولید کنندگان هر جشنواره از مواردی است که در هر رقابتی بسیار حائز اهمیت است از مهتا خوارزمی که  داور چند دوره جشنواره بوده در این مصاحبه خواستیم تا نقاط ضعف و قوت جشنواره پویانمایی رضوی را عنوان کند.
عضو کارگروه تخصصی اساتید اتاق فکر جشنواره پویانمایی رضوی ساخت فیلم های انیمیشن با مضامین فرهنگ رضوی را تاثیرگذار بر مخاطب دانسته و می افزاید: مباحث معنوی چون نیاز به تحلیل دارد انیمیشن بهترین ابزار برای بروز و ظهور آن است.
خوارزمی در توضیح ظرفیت پویانمایی و تاثیر جشنواره انیمیشن می گوید: هنر پویانمایی یکی از گرایش های فیلم سازی است که با توجه به وضعیت امکانات تولیدی و گستره فعالیت هایش می تواند ظرفیت غنی فرهنگی سرزمینمان را به تصویر بکشد.
وی که مسئول واحد انیمیشن مرکز سیمای گلستان هم هست از برگزاری سالانه جشنواره پویانمایی رضوی در استان اظهار خرسندی می کند و می افزاید: هنرمندان علاقمند به این رشته می توانند از طریق تماشای فیلم های تولیدی، استفاده از کارگاه های آموزشی، برنامه های جانبی جشنواره و شناخت دیگر هنرمندان راه ورود خود را به عرصه ساخت انیمشن هموار کنند.
خوارزمی انیمیشن را محصول کار گروهی عنوان کرده و می گوید: طولانی بودن زمان تولید باعث می شود نتیجه کار دیرتر حاصل شده و پرداخت دستمزد با تاخیر انجام شود که این امر به مرور سبب دلسردی هنرمندان می شود؛ هزینه و زمانبر بودن تولیدات انیمیشن از دیگر چالش هایی است که هنرمندان این رشته با آن مواجه هستند.
وی به روز بودن تولید کنندگان این رشته را یک ضرورت دانسته و می گوید: دور بودن از پایتخت و عدم دسترسی به امکانات مورد نیاز منجر به عقب ماندن از تازه ترین اطلاعات فنی این رشته می شود؛ فرق است بین افرادی که در شهرستان و با حداقل امکانات تولید دارند تا افرادی که اطلاعات به روز داشته و از امکانات کافی برخوردارند.
عضو کارگروه تخصصی اساتید اتاق فکر جشنواره پویانمایی رضوی ایجاد انگیزه هنرمندان را مهمترین نقطه قوت جشنواره اعلام می کند و می افزاید: با توجه به سالانه بودن جشنواره امید زیادی برای فیلمسازان حوزه انیمیشن به وجود می آید که بتوانند آثار خود را برای جشنواره آماده کنند ضمن اینکه در طول برگزاری جشنواره استعدادهای استان شناسایی خواهند شد.
خوارزمی معتقد است برگزاری کارگاه آموزشی با حضور اساتید حرفه ای انیمشن باعث می شود تا علاقمندان به این حوزه در دوره آموزشی شرکت کرده و بروز ترین اطلاعات این حوزه را دریافت می کنند.
وی بر شکل گیری هنر انیمیشن در استان تاکید دارد و می گوید: با توجه به قدمت جشنواره هنرمندان و جوانان زیادی جذب ساخت فیلم های انیمیشن رضوی شدند از این رو می توان به این جوانان پرانرژی که در گرایش های مختلف انیمیشن مشغول هستند امیدوار بود تا هرساله سطح کیفی تولیدات خود را افزایش دهند.

منبع: تی نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد