اولویت های وزارت ورزش و جوانان برای حمایت از بازیهای رایانه ای

به گزارش فناوری فرهنگی،محمد رضا رستمی در اختتامیه نخستین دوره بازیهای دیجیتال جوانان که امروز در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: از بازیهایی که موضوع مذاکره و توانمندسازی بازی کنندگان در بحث مذاکره کمک کند و رفاقت،رقابت،گفت وگو و برنده شدن در فضای تفاهمی را محقق کند حمایت می کنیم.بزرگترین موفقیت دولت در موضوع برجام نشان دادن توان مذاکره بوده است اما این توانایی در داخل پایین و در میاند نسل های مختلف متفاوت است.باید یاد بگیریم منافع را از طریق بازی به دست آوردن نه خشونت.

وی در ادامه گفت:از بازیهایی که در حوزه ورزش و جوانان کمک به برندسازی ملی کند،حمایت می کنیم. در دوران پسابرجام نیاز داریم که تصویر نامناسب ارایه شده از ایران در خارج از کشور را تغییر دهیم بنابراین از افرادی که از طریق نشان دادن نقش ایران در ورزش و حوزه های دیگ در بازی اقدام به برندسازی ملی کنند، حمایت می کنیم.

وی در ادامه گفت: آماده دریافت نظرات برگزیدگان و شرکت کنندگان جشنواره برای برگزاری دوره دوم جشنواره هستیم.

رستمی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: چالشی که با بخش حرفه ای و آماتوری داشتیم این بود که گمان می کردند وزارت ورزش و جوانان علاقه مند به ورود حرفه ای به حوزه بازیهای دیجیتال است اما این گونه نیست.با توجه به آنکه جوانان پتانسیل زیادی دارند و گرایش زیادی به بازیهای مجازی پیدا کرده اند تلاش کرده ایم به جلب توجه بیشتر به بحث فضای مجازی در حوزه بازیهای دیجیتالی کمک کنیم.

رستمی تاکید کرد:فرهنگ مجازی به مرور به فرهنگ بومی و خانوادگی غلبه کرده است و به دلیل پایین بودن سواد رسانه ای در ایران این موضوع تشدید شده است .اگر با کمک جوانان در این زمینه اقدام نکنیم،جوانان تحت تاثیر محتواهایی قرار می گیرند که آسیب زا خواهد بود.

وی اضافه کرد:متاسفانه در بخش های مختلفی که بازیهای دیجیتال عرضه می شود ناهنجاریهای اجتماعی را آموزش می دهند و تشویق می کنند.اگر به چنین محتواهایی توجه نشود فضای مخربی را برای مصرف کننده ایجاد می کند.

منبع: ایسنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد