اولین رسانه آموزش الکترونیکی راه اندازی شد/ برندهای آموزشی دنیا به ایران آمدند

به گزارش فناوری فرهنگی،سامانه تلویزیون تعاملی “فام” امروز توسط کنسرسیوم آسمان به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان این خدمات در بخش مربوط به دپارتمان های آموزشی با حضور برندهای آموزشی نظیر ETS (برگزار کننده دوره های تافل در جهان)، ACCA (انجمن حسابداران جهان)، کونیگ (برگزار کننده دوره های آموزشی کشور هند)، اپل، مایکروسافت و اوراکل رونمایی شد.

احمدی –مدیر تأمین محتوای این پروژه- با بیان اینکه آسمان بزرگترین OTT حال حاضر کشور است، اظهار کرد: در نظر داریم با پروانه IPTV به بزرگترین هاب الکترونیک منطقه در زمینه آموزش تبدیل شود.

محمد کرمی –مدیر سامانه الکترونیکی فام- با بیان اینکه می خواهیم توسط این سامانه رونمایی شده به برگزاری برخی دوره های بین المللی بپردازیم، اظهار کرد: این موضوع به صورت رسمی و تحت نظر نمایندگان آموزشی بین المللی صورت می گیرد.

وی گفت: اولین دوره ها را با ACCA که همان آموزش مدیریت مالی و حسابداری است، شروع می کنیم و طبق پلت فرمی که در نظر گرفته شده فراخوان آموزشی را شروع خواهیم کرد.

کرمی با بیان اینکه تا آخر فروردین فرصت می دهیم مجریان مجموعه های آموزشی به هر کدام از دپارتمان های ارائه شده ما علاقه مند هستند، تقاضا برای نمایندگی ها دهند، ابراز کرد: پلت فرمی آموزشی داریم که می توانند اطلاعات و حتوای آموزشی خود را با خیال راحت روی آن قرار دهند و بدون اینکه قابلیت دانلود داشته باشد به دست دانشجویان خود برسانند.

مدیر سامانه الکترونیک فام در ارتباط با فعالیت این سامانه در راستای دولت الکترونیکی گفت: مذاکرات مان را با مجموعه هایی نظیر سازمان مالیاتی در راستای دولت الکترونیک پیش بردیم و به مرور در سایر استان ها نیز به واسطه ها شهرداری ها اقدام خواهیم کرد.

وی درباره هزینه های این خدمات نیز عنوان کرد: معمولا درآمدزایی ما روی این بستر براساس ثبت نام کاربران خواهد بود به این شکل که شهریه ای برای آنها در نظر گرفته می شود و ما از مجری طرح، توافقی هزینه ها را تأمین می کنیم.

او افزود: علاقه مندان به شرکت در دوره ها می توانند بعد از ثبت نام، به صورت لایو در دوره ها شرکت کرده و در پایان مدرک معتبر را از مجری طرح یا برند آموزشی دریافت کنند.

کرمی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه تجهیزات مورد نیاز برای دسترسی به محتوای آموزشی چیست؟، گفت: با توجه به اینکه خدمات OTT ارائه می دهیم، دیوایس سمت کاربر می تواند رایانه شخصی، تبلت یا اسمارت فون باشد و البته بعدا هم با توسعه  کانال IPTV، سامانه ای که در اختیار کاربران می گذاریم بر روی این بستر هم قابل دسترسی خواهد بود.

مدیر این سامانه الکترونیک ادامه داد: در حال حاضر سرورهای ما به شکل CDNهایی در مراکز شرکت‌های ندا (PAP) مستقر است و به این وسیله سرعت قابل توجهی را بر بستر آموزش از سمت کاربر شاهد خواهیم بود.

او خاطر نشان کرد: این سامانه نیازی به اینترنت پرسرعت ندارد و هم Player و هم Streamer آن قابلیت تطابق با سرعت‌های مختلف پهنای باند را دارد. این پلت‌فرم اختصاص به خود مجموعه آسمان دارد.

کرمی درباره اینکه مجوزهای خدمات آموزش الکترونیک بر بستر OTT را از کجا اخذ کرده اند؟، گفت: مجوزهای لازم را از سه مجموعه ذی صلاح در این عرصه اعم از صداوسیما، وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد کسب کرده‌ایم.

سعادتی –نماینده جـِمز (برگزار کننده آزمون‌های بین‌المللی)- هم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محتوای آموزشی از چه زمانی روی سیستم OTT فام قرار می‌گیرد؟، گفت: ما پارتنر اصلی آسمان در زمینه دپارتمان آموزشی هستیم و هر زمان که مسئولان این کنسرسیوم صلاح بدانند، آماده ارائه محتوای اموزشی و برگزاری کلاس‌های آنلاین هستیم.

وی درباره وجود محدودیت برای موسسات آمریکایی جهت ارائه محتوا بر بستر OTT ایران نیز گفت: آمریکایی‌ها بسیار علاقه‌مندند که وارد ایران شوند که البته بای این کار نیازمند مجوز از وزارت خزانه‌داری این کشور هستند همانطور که مجموعه BTS توانست این مجوز را کسب کند.

او افزود: در حال حاضر مجوزهای لازم در این حوزه برای برندهای بین المللی کسب شده و به دنبال این مجوز از خزانه‌داری آمریکا برای شرکت‌های آمریکایی هستیم.

منبع: تسنیم

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد