«اِکسُدوس» و «جسم خاکستری» به آمریکا می‌روند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سی‌امین دوره جشنواره فیلم‌ «نیواورلئان» از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه ۱۳۹۸ در ایالت لوئیزیانای آمریکا برگزار می‌شود و مستند «اِکسُدوس» ساخته بهمن کیارستمی و انیمیشن «جسم خاکستری» به کارگردانی سمانه شجاعی در بخش مسابقه این جشنواره روی پرده می‌روند. برگزیدگان این جشنواره به آکادمی اسکار معرفی می‌شوند.

جشنواره فیلم «نیواورلئان» از فستیوال‌های مورد تایید اسکار است و فیلم‌های برگزیده این رویداد شرایط معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار را پیدا می‌کنند.

موضوع مستند «اِکسُدوس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهمن کیارستمی، درباره‌ مرکز بازگشت مهاجران افغان است که توسط اداره اتباع خارجی وزارت کشور گردانده می‌شود. این مرکز مسئولیت ثبت‌نام و اعزام مهاجران افغان که بصورت غیرقانونی وارد ایران شده‌اند را برعهده دارد.

این فیلم در شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی مستند «یاماگاتا» که از ۱۸ تا ۲۵ مهرماه در کشور ژاپن برگزار می‌شود نیز حضور دارد و در بخش رقابتی «جریان‌های نو آسیا» New Asian Currents این رویداد بزرگ سینمای مستند آسیا روی پرده خواهد رفت.

پخش بین‌المللی «اِکسُدوس» برعهده مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

انیمیشن «جسم خاکستری» ساخته سمانه شجاعی نیز به روایت پزشکی می‌پردازد که با خونسردی مشغول ویزیت بیماران است. تعدادی بیمار اعصاب و روان منتظرند تا نوبتشان شود اما از این بیماران‌ نمی‌توان توقع داشت که آرام بمانند.

این فیلم که اولین حضور در جشنواره‌های جهانی را تجربه می‌کند در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.

منبع: مهر

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد