اپلیکیشن‌های اندرویدی اطلاعات کاربران را دزدیدند

به گزارش فناوری فرهنگی، از آنجا که این روزها اخبار زیادی مبنی بر آسیب‌پذیری‌های امنیتی و نفوذ بدافزارهای خطرناک به رایانه کاربران و شرکت‌های تجاری در جهان منتشر شده است، بنابراین پژوهشگران بسیاری درصدد کشف هرگونه بدافزار در نرم‌افزار، برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف هستند تا کاربران را از آسیب‌های احتمالی حملات سایبری و بدافزاری مصون بدارند.

حالا به تازگی محققان امنیتی دریافته‌اند که ۲۹ اپلیکیشن اندرویدی موجود در فروشگاه گوگل پلی استور حاوی بدافزار بوده و اطلاعات شخصی کاربرانشان را به سرقت برده‌اند.

گفته می‌شود که این ۲۹ اپلیکیشن از دسته‌بندی برنامه‌های کاربردی و سرگرمی بوده و به کاربران این امکان را می‌داده تا به گوشی‌های هوشمند قربانیان موردنظر خود نفوذ و دسترسی پیدا کرده و از راه دور دستگاه آن‌ها را کنترل و مدیریت کنند.

برآورد شده است که تاکنون حدود ۳۰ هزار کاربر برنامه‌های آلوده و مخرب را دانلود، نصب و استفاده کرده‌اند.

بنابراعلام، هکرها و مجرمان سایبری با دسترسی و نفوذ به دستگاه‌های کاربران، قادر خواهند بود تماس‌های ورودی آن‌ها را رهگیری کرده، اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را از فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی نظیر گوگل پلی استور دانلود کنند و فرایند احراز هویت دو مرحله‌ای سرویس‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی را دور بزنند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد