اکران اولین فیلم سینمایی انیمیشن ساخته هنرمندان کاشانی در سینماهای کشور

به گزارش فناوری فرهنگی، میثم نمکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت:  انیمیشن سینمایی داستانی مهیج با محوریت ظهور منجی را روایت می‌کند که در موسسه آینده نگار به تهیه‌کنندگی مصطفی حسن آبادی و کارگردانی محسن عنایتی به عنوان اولین انیمیشن سال ۹۸سینمای ایران ساخته شده است.

او با اشاره به آغاز اکران انیمیشن سینمایی «بنیامین» از ۱۵ آبان در سینما‌های سراسر کشور افزود: این انیمیشن در ۳۷ امین جشنواره فجر موفق به کسب تندیس تجلی اراده ملی شد و در شهریور ماه امسال با حضور در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مورد استقبال کودکان و خانواده‌ها قرار گرفت و توانست جایزه بهترین پویانمایی این جشنواره را کسب کند.

به گفته او، در این انیمیشن خرابکاری آشر، دوست بامزه، اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود که بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی برای ماجرا‌های پرفراز و نشیب بنیامین و آشر می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، در ادامه تاکید کرد: انیمیشن سینمایی بنیامین ساخته هنرمندان کاشانی نمونه بارز یک رویداد جهادی در حوزه فرهنگ است.

نمکی، اظهار داشت: انیمیشن‌ها می‌توانند باعث فرهنگ سازی شوند و روی نگرش‌ها و ارزش‌های افرادی که نسل آینده را می‌سازند، تاثیر بگذارد و در شکل گیری شخصیت کودکان نقش عمده‌ای را ایفا کنند.

او تصریح کرد: انیمیشن برای بچه‌ها جذاب است، زیرا به فضای ذهنی و تخیلات درونی آن‌ها نزدیک می‌شود؛ از این رو ما می‌توانیم فرهنگ بومی و دینی خود را با استفاده از انیمیشن و در قالبی کاملاً ساده به کودکان بیاموزیم.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد