اکران طولانی انیمیشن ایرانی در آمریکا

به گزارش فناوری فرهنگی،انیمیشن «استریپی» ساخته بابک و بهنود نکویی به همراه 10 انیمیشن‌ دیگر از کشورهای استرالیا، فرانسه، ایرلند، آمریکا، روسیه و سوییس و چهار فیلم مستند، از سال گذشته میلادی در قالب برنامه «نمایش‌ نمایش‌ها»در سینماهای آمریکا اکران شده و قرار است امسال نیز در کشورهای آسیایی اکران می‌شود.

گفته می‌شود که این اولین بار است که یک انیمیشن کوتاه ایرانی فرصت اکران طولانی در کشورهای مختلف را به دست می‌آورد.

برنامه «نمایش نمایش‌ها» که توسط کمپانی «Acme film works» برگزار می‌شود، به معرفی نمایش بهترین انیمیشن‌های کوتاه تولید شده در سراسر جهان اختصاص دارد که هر ساله بهترین انیمیشن‌ها را انتخاب و در قالب برنامه «نمایش نمایش‌ها» به انیمیشن‌سازان و علاقمندان در سراسر جهان معرفی می‌کند.

امسال در هفدهمین دوره از برنامه «نمایش نمایش‌ها» این فرصت فراهم شده که انیمیشن‌های این مجموعه در تعداد زیادی از سینماهای آمریکا و دیگر کشورها به نمایش درآید. اکران این مجموعه از سپتامبر 2015 در سینما «آرک لایت» هالیوود آغاز شد و این روزها در مرکز فیلم «گیت وی» ادامه دارد.

از انیمیشن‌های این مجموعه علاوه بر «استریپی» می‌توان به «ما بدون کهکشان نمی‌توانیم زندگی کنیم» به کارگردانی «کنستانتین برونزیت» از روسیه و «جهان فردا» به کارگردانی «دان هرتزفلد» از آمریکا اشاره کرد که برای دریافت جایزه اسکار نامزد شدند.

«استریپی» بر اساس موسیقی کلاسیک «رقص‌ مجار شماره ۵» اثر یوهانس برامس (۱۸۹۷- ۱۸۳۳) ساخته شده و درباره کارگر یک کارخانه بزرگ است که تصمیم می‌گیرد در کار ملال‌آور راه راه کردن بسته‌های کارخانه خلاقیتی ایجاد کند.

بنا بر این گزارش، این انیمیشن که در استودیو گنبد کبود، با تکنیک دو بعدی در 3 دقیقه و 35 ثانیه ساخته شده، تاکنون در بیش از 30 جشنواره چون «انسی» فرانسه، «انیماموندی» برزیل، «ایماجیناریا» ایتالیا، «اکسپوتونز» آرژانتین، «کلیک» هلند و «انیمست» رومانی شرکت کرده و موفقیت‌هایی به دست آورده که از آن جمله می‌توان به عنوان بهترین متحرک‌سازی در جشن خانه سینمای ایران، منتخب «CITIA» در جشنواره «انسی» فرانسه به عنوان یک نمونه آموزشی برای کودکان فرانسوی و حضور در بخش پلی‌آف جشنواره «انیموکته» لهستان اشاره کرد.

همچنین این انیمیشن دیپلم افتخار نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران را نیز به دست آورده و به عنوان منتخب بخش خاورمیانه در جشنواره «راه سبز» لندن به نمایش درآمده است و برنده جایزه وزارت کار در جشنواره فیلم کوتاه تهران است

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد