اکران و تحلیل «داستان اسباب بازی‌ ۴» در یزد

به گزارش فناوری فرهنگی، صد و دوازدهمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد به اکران و تحلیل انیمیشن سینمایی «داستان اسباب بازی 4» به کارگردانی جاش کولی، محصول 2019 اختصاص داشت.

در این نشست که جمعی از هنرمندان و اهالی سینما حضور داشتند، امیر خاکی کارگردان و انیمیشن‌ساز یزدی با اشاره به ویژگی‌های این اثر اظهار داشت: این پویانمایی در ژانر کمدی و ماجراجویی، دنباله‌ای بر داستان اسباب بازی‌ 3 است و وقایع داستان اسباب‌بازی 4 چند سال بعد از اینکه اندی، اسباب بازی‌های خود را به بانی داد، اتفاق می‌افتد.

وی افزود: این فیلم برای تمام افراد جامعه می‌تواند لبریز از خاطرات و ماجراهای شیرین و به یاد ماندنی باشد .

این هنرمند با بیان این که حدود 24 سال پیش این رویاها در قالب انیمیشنی با همین نام توسط  استودیویی بی نام و نشان تولید و اکران شد ادامه داد: آن اثر جدا از جذابیت‌ها و کشش‌های داستانی، انقلاب عظیمی در صنعت پویا نمایی جهان( در زمینه تکنیک اجرا ) به پا کرد .

خاکی در ادامه بیان کرد: همزمان با تولد و معرفی کاراکترهایی چون وودی و باز، خانم و آقای سیب‌زمینی و … صنعت دیجیتال نیز وارد عرصه تولید انیمیشن‌های سینمایی شد و «داستان اسباب بازی» را به عنوان اولین نمونه از آن و پیشرو، معرفی کرد.

وی افزود: چه هوشمندانه استودیو دیزنی سراغ شرکت نوپا و زیان‌ده استیو جابز(پیکسار) رفت و با استفاده از تخصص آنها توانست در سال 1995فیلمی به جهان عرضه کند که قسمت‌های 2 و 3 و حتی 4 آن هم تولید و تبدیل به یکی از موفق‌ترین‌ها در این زمینه باشد.

این کارگردان انیمیشن اضافه کرد: بعد از اکران قسمت سوم در سال 2010 و فروش بالای یک میلیاردی که رکوردی در این صنعت بود و همچنین سکانس پایانی شکوهمندش(برنده جایزه اسکار)، همگان بر این باور بودند که دیگر زمان خداحافظی با عروسک‌های دوست داشتنی فرا رسیده ولی در کمال ناباوری قسمت چهارم نیز ساخته شد که با اقبال عمومی مواجه گردید و با سکانس آخرش نوید ساخت دنباله بعدی را نیز داد هر چند بعضی منتقدان بر این باورند که سکانس آخر به نوعی دادن حق انتخاب و تجربه‌گرایی را به بچه‌ها منتقل می‌کند.

 وی نبود شخصیت منفی در این قسمت را از نکات متفاوت با آثار قبلی عنوان کرد و افزود: حتی عروسک گبی گبی که در ابتدا منفی به نظر می‌رسد با روند داستان همراه دیگر عروسک‌ها می‌شود و می‌توان با جدیت بیان کرد که نویسندگان بر خلاف 3 قسمت قبل، در کنار انتقال حس مسئولیت پذیری و وفای به عهد، حس منفی بودن را جایگزین کاراکتر منفی کردند و پایانی متفاوت را در این قسمت رقم زدند.

منبع:تسنیم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد