ایجاد بازارچه فروش صنایع دستی ایران در اروپا

به گزارش فناوری فرهنگی،«بهمن نامور مطلق» معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در حاشیۀ گشایش نمایشگاه عیدانه از ایجاد بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی در چند کشور هدف خبر داد و اضافه کرد: از این پس، یکی از مهمترین فعالیت‌های سالانه ما بازارچه‌های نوروزی ما هستند که برای شروع، با پنج کشور شروع خواهیم کرد و در آینده آن را توسعه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: چین و روسیه دو قطب مهم بازار صنایع دستی ما خواهند بود. علاوه بر آن‌ها فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس، حتی دانمارک و اتریش هم در آینده جزء بازارهای هدف ما خواهند بود.

نامور مطلق یادآور شد: ما منتظر برداشته شدن موانع هستیم تا نقل و انتقالات بانکی سهل تری با دنیا داشته باشیم و بازارهای خود را رونق ببخشیم و دولت در این زمینه از بخش خصوصی فعال در تجارت صنایع دستی حمایت می‌کند.

وی در ادامه به برخی از تفاهمنامه‌ها با کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: در مقابل پژو و ایرباس باید فرش و صنایع دستی به غربی‌ها صادر می‌کردیم چرا که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بیش از اینکه به نفت ما چشم بدوزند به بازار 80 میلیونی ما چشم دوخته‌اند.

وی گفت: همانطور که خارجی‌ها بازار را از ما می‌گیرند باید ما نیز بتوانیم با کالاهای خود در بازار آنها سهیم باشیم و نباید بازار داد و ستد ما با خارجی‌ها یکطرفه باشد.

وی افزود: آن‌ها می‌توانند میزان نیازشان از نفت ما را از یک کشور کوچکی مثل قطر تامین کنند اما بازار 80 میلیونی در منطقه بی بدیل است. در مقابل پژو و ایرباس باید فرش و صنایع دستی به غربی‌ها صادر می‌کردیم

منبع: اقتصاد خلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد