ایجاد ناحیه نوآوری در دانشگاه های بزرگ کشور

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری رسانه های صوت و تصویر در ایستگاه نوآوری شریف عنوان کرد: بزرگترین دستاورد معاونت علمی و فناوری طی ۷ سال اخیر ایجاد وحدت در حوزه علمی بوده است که نتیجه آن این شده است که مجلس، دولت، شهرداری، دانشگاه ها و غیره یک حرف را می زنند.

وی افزود: روزهای اول اینگونه نبود که همه در حوزه علمی یک حرف بزنند اما اکنون این فرهنگ سازی اتفاق افتاده است.

ستاری تصریح کرد: این فرهنگ سازی از هر کمک مالی و قانونی مهمتر است و اگر یک قانون تصویب شود ولی فرهنگ اجرای آن وجود نداشته باشد به سختی به مرحله اجرا می رسد.

وی ادامه داد: اکنون اکوسیستمی همچون ناحیه نوآوری شریف در حال شکل گیری است که دانشگاه های امیرکبیر، تربیت مدرس، تهران و … در حال پیاده سازی آن هستند.

ستاری با تاکید بر اینکه دیگر زمان آن نیست که دانشگاه بودجه اصلی خود را از دولت بگیرد، گفت: بودجه دولت برای دانشگاه ها کافی نیست و باید برای توسعه دانشگاه از روش هایی به واسطه شرکت های  دانش بنیان استفاده شود.

وی افزود: اگر دانشگاه اثرگذار باشد باید منابع خود را از بخش های خصوصی، فروش شرکت های دانش بنیان و … به دست آورد.

ستاری با بیان اینکه این منابع پایدار هستند، گفت: ناحیه نوآوری شریف طی یکی، دو سال اخیر اتفاقات خوبی را رقم زده و در حال سرویس دهی به مردم است؛ این ناحیه باید تاثیرگذار در صنعت باشد و ارزش افزوده ایجاد کند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه شریف جزو نوپاترین پارک هاست، گفت: این پارک طی سه سال فعالیت خود قریب به ۵۰۰،۶۰۰ شرکت دارد و نزدیک به ۲۵۰ هکتار طرح توسعه ای در برنامه خود قرار داده است.

ستاری تاکید کرد: ایجاد نواحی نوآوری در کنار دانشگاه ها مزاحم مردم نیست بلکه یک نوع خدمت رسانی به مردم محسوب می شود و این ایده می تواند تحول در شهر هوشمند ایجاد کند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد