ایده‌های استارتاپی روستایی شناسایی و حمایت می‌شوند

به گزارش فناوری فرهنگی، ابوالفضل رضوی در نشستی خبری با اشاره به آغاز اولین رویداد استارت آپی روستایی با هدف حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپا در روستاها گفت: استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا برای سرعت عمل و تسهیل در اشتغالزایی به ویژه با هدف خدمت رسانی بیشتر به روستائیان مورد حمایت قرار می گیرند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور گفت: در راستای رسالت دستیابی به توسعه پایدار اشتغال روستایی با هدف توانمندسازی، ایجاد اشتغال پایدار و اقتصاد پویا در روستاها مبتنی بر شناسایی ظرفیت روستاها و بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته توسط ستاد «کسب و کارهای آینده روستا» در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، مقرر شد ۶ رویداد استارت آپی روستایی در ۶ منطقه کشور اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه اولین رویداد استارت آپی روستایی به میزبانی قزوین و با حضور ۲۰۰ شرکت کننده از استان های اردبیل، زنجان، گیلان و مازندران برگزار می شود، ادامه داد: این رویداد به مدت ۳ روز از تاریخ دهم تا سیزدهم شهریورماه با حضور جمعی از فعالان حوزه های مختلف کسب و کارهای نوپا برگزار می شود.

رضوی با تاکید بر اینکه رویداد استارت آپی روستایی برای اولین بار در کشور اجرا می شود، ادامه داد: در روز نخست این رویداد در استان قزوین ایده شرکت کنندگان مورد بررسی قرار می گیرد؛ همچنین در روز دوم تیم های استارت آپی با هدف ترویج روحیه کار گروهی و تیمی بین شرکت کنندگان تشکیل می شود و در روز سوم نیز نحوه اجرای این رویداد در سایر مناطق کشور تبیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویداد استارت آپی روستایی در استان قزوین با همکاری استانداری این استان و دانشگاه آزاد قزوین اجرا می شود، افزود: مهمترین موضوعاتی که در این رویداد استارت آپی مورد توجه قرار دارند بخش کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی، محیط زیست، کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری های نو با هدف ایجاد محصولات فرآوری شده و همچنین خدمات گردشگری و گردشگری نوین است.

وی ادامه داد: این رویداد در ۵ استان دیگر نیز با همکاری دانشگاه ها برگزار خواهد شد و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از دانشگاه ها برای مشارکت در این رویداد استقبال می کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در رویدادهای کسب و کارهای نوپای روستایی توسط مدیران استانی استانداری ها شناسایی می شوند، ادامه داد: افراد دارای ایده های نو در حوزه ایجاد مشاغل جدید طی ۳ روز برگزاری این رویداد ایده های خود در زمینه کسب و کارهای روستایی را مطرح می کنند و پس از طرح ایده ها و تشکیل گروه های کاری، چالش های طرح، مرتفع شده و در نهایت مسیر برای تبدیل ایده ها به کسب و کارهای نوپا همواره می شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد