ایران یکی از کشورهای پیشتاز در حوزه زیست‌فناوری است. کشوری که رتبه نخست منطقه در بخش‌های مختلفی از این علم کاربردی را کسب کرده است. حالا قرار است با تمهیدات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور برخی دانش‌بنیان‌های بزرگ و موثر این حوزه در بورس تقویت شود.

به گزارش فناوری فرهنگی، ایران یکی از کشورهای پیشتاز در حوزه زیست‌فناوری است. کشوری که رتبه نخست منطقه در بخش‌های مختلفی از این علم کاربردی را کسب کرده است. حالا قرار است با تمهیدات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور برخی دانش‌بنیان‌های بزرگ و موثر این حوزه در بورس تقویت شود.

یکصد و بیست و هشتمین جلسه کمیسیون هماهنگی و اجرایی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت برخط و با مشارکت بازیگران این حوزه برگزار شد. وبیناری که از همه فعالان و علاقه‌مندان به این حوزه دعوت کرده بود تا با مشارکت خود، زمینه توسعه این فناوری در کشور را فراهم کنند.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست آنلاین پس از ارائه گزارش عملکرد ستاد، گفت: برخی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه زیست‌فناوری دستاوردها و محصولات قابل توجه و عرضه‌ای دارند و این محصولات سود زیادی برای این شرکت‌ها به همراه دارد.

به گفته وی، صندوق سرمایه‌گذاری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در بخشی از این سودها سهیم است. برخی از این شرکت‌های دانش‌بنیان بر روی تابلوی بورس قرار گرفته‌اند که تلاش می‌کنیم حضور آنها را تقویت کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به حوزه امنیت غذایی در کشور، بیان کرد: این طرح در ستاد ذیل برنامه‌های متنوعی پیگیری می‌شود. اما توسعه این حوزه به همکاری و همراهی همه بخش‌های مرتبط نیاز دارد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات این حوزه، قوانین محدودکننده فعالیت مهندسان زیستی کشاورزی است که تلاش می‌کنیم به زودی این مشکلات را رفع کنیم.

قانعی برای بیان علت توجه ستاد به حوزه دارو و توسعه خوب آن، تاکید کرد: دلیل این موضوع به همکاری همه‌جانبه سازمان غذا و دارو برمی‌گردد. ستاد تعامل خوب و تسهیل شده‌ای با این سازمان دارد. اما برای پیشبرد فناورانه و توسعه برخی حوزه‌های زیستی با قوانین دست و پاگیر و عدم همکاری‌ها مواجه می‌شود. به همین دلیل برخی حوزه‌ها رشد قابل قبولی ندارند.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد