اینورس میزبان گروهی از انیماتورهای بین‌المللی شد

به گزارش فناوری فرهنگی، بنابر اعلام مدرسه تخصصی هنر و دیزاین اینورس، این گروه برای بازدید از پتانسل‌های انیمیشن ایران به تهران سفر کرده‌اند و در این برنامه، از مدرسه اینورس به عنوان پایگاه رسمی و نام‌دار در آموزش انیمیشن در ایران دیدن کردند.

«فرنتس میکولاژ»  (Ference Mikulas)، مدیر استودیو کِشکِمِت فیلم، در این دیدار سوالاتی درباره مدرسه تخصصی هنر و دیزاین اینورس مطرح کرد.

علیرضا اردوبادی، موسس و مدیر مدرسه اینورس، در این باره گفت: مدرسه اینورس تا به امروز حدود ۷۰۰۰ دانشجو داشته و تا ابتدای سال ۹۷، نزدیک به ۲۰۰ کارگاه آموزشی و صدها کلاس برگزار کرده است. در طی این سال‌ها ۱۱۹ نفر در مدرسه اینورس تدریس کرده و در حال حاضر ۸۷ مدرس فعال در مدرسه اینورس مشغول به تدریس هستند.

وی همچنین در مورد ساختار آموزشی اینورس بیان کرد: از جمله آن می‌توان به مدل آموزش اینورس اشاره کرد. مجموعه‌ای از کلاس‌ها که به شکل مستقل و به طول مدت ۳ تا ۶ ماهه برگزار می‌شوند و گروهی دیگری از کلاس‌ها به صورت رشته‌های ۸ تا ۳۰ ماهه ارائه و برگزار می‌شوند. بسیاری از افراد رشته‌های بلندمدت اینورس را به عنوان تحصیلات تکمیلی و یا جایگزین دانشگاه انتخاب می‌کنند. ورودی افراد به رشته‌ها با آزمون اولیه و مصاحبه همراه است.

اردوبادی درباره آینده شغلی دانشجویان مدرسه اینورس نیز گفت: البته این تعداد دانشجو از دوره‌ها و رشته‌های بسیار متنوعی فارغ‌التحصیل شده‌اند و صرفاً دانشجوی انیمیشن نیستند. در اینورس بیشتر از ۶۰ عنوان درسی وجود دارد. از سوی دیگر، ما دانشجویان ممتازمان را به شرکت‌های بزرگ معرفی می‌کنیم و هم‌اکنون بسیاری از آن‌ها مشغول به فعالیت در بازار کار بوده و برخی از آنها در سراسر دنیا در کشورهایی مانند ژاپن، آلمان، فرانسه، بلژیک، ایتالیا، کانادا، آمریکا، ترکیه، ارمنستان، گرجستان، اسپانیا و انگلستان مشغول به کار هستند.

مدیر مدرسه اینورس در ادامه افزود: برخی از مدرسان ما در سال‌های گذشته در بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی، انیمیشن و فیلم‌سازی کار کرده‌اند و حالا به ایران بازگشته‌اند، ما بسیار خرسندیم که این افراد از آموزش‌دادن در اینورس خرسند هستند و در جمع ما حضور دارند.

«بلا ‌کلینگ» (Béla Klingl) که تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان انیمیشن و همچنین مدیرعامل kgbstudio  است، از اردوبادی خواست تا نمونه‌کارهای دانشجویان اینورس را نمایش دهد. این گروه پس از مشاهده بیش از ۵۰۰ نمونه‌کار از دانشجویان اینورس، علاقه‌مند به همکاری‌های حرفه‌ای با مدرسه اینورس شدند.

این گروه پس از بازدید کامل از مدرسه اینورس گفتند: فضای داخلی اینورس بسیار مدرن و به روز است و رنگ‌های کلاس‌ها بسیار جالب هستند.

اردوبادی در این باره گفت: انتخاب رنگ‌ها و طراحی نورها به‌صورتی در نظر گرفته شده که بتواند تمرکز زیادی برای دانشجوها ایجاد کند.

گروه مهمان که در ۲۳ اردیبهشت ۹۷ به مدرسه اینورس رفتند، در ادامه از کیفیت کارهای دانشجویان این مدرسه تمجید کردند و در مورد فرهنگ و ادبیات فارسی و نحوه‌ نوشتن راست به چپ در فارسی و همچنین تاثیر آن در ترکیب‌بندی آثار ایرانی سوالاتی پرسیدند.

مدرسه اینورس به عنوان پایگاه رسمی اکوسیستم آموزش انیمیشن در ایران، امیدوار است تا با ایجاد ارتباط‌های بین‌المللی بیشتر، قدم‌هایی بزرگ‌تر برای صنعت انیمیشن و هنرهای‌دیجیتال بردارد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد