بازگشایی نیمی از سینماهای دنیا در سایه کرونا/تضمینی برای سود نیست

به گزارش فناوری فرهنگی، آمار جدید نشان‌دهنده این است که در هفته اخیر تصریباً نیمی از سینماهای دنیا به‌رغم استمرار شرایط کرونایی فعالیت‌های خود را از سر گرفته‌اند.

به نقل از ورایتی، با وجود اینکه امواج جدیدی از ابتلا به کووید -۱۹ باعث شده در نقاطی از جمله کالیفرنیا، هنگ کنگ و ویکتوریا استیت تدابیر قرنطینه و خانه ماندن جدید اعمال شود، داده‌های شرکت تحلیلی «گاور استریت» نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از سینماهای دنیا حالا فعالیت‌شان را از سر گرفته‌اند.

این باید برای بسیاری از صاحبان سینماها و توزیع‌کنندگانی خوشحال‌کننده باشد که علاوه بر کروناویروس تحت تاثیر اخبار جدید در صنعت فیلم هم قرار گرفته‌اند.

هفته گذشته، زنجیره سینماهای ای‌ام‌سی و یونیورسال رقابت طولانی خود را تمام کردند و به توافق رسیدند که بازه‌های نمایش اختصاصی فیلم‌ها را به شدت کاهش دهند. همچنین این هفته دیزنی اعلام کرد «مولان» مستقیم به سرویس آنلاین دیزنی پلاس می‌رود و این خبر باعث ناامیدی بسیاری از صاحبان سینماها شد.

داده‌های شرکت بریتانیایی گاور استریت نشان می‌دهد که سینماهای دربرگیرنده ۴۸ درصد از گیشه جهانی آخر هفته گذشته باز بوده‌اند. این رقم نسبت به ۴۱ درصد هفته قبل نمایانگر افزایش و در مقایسه با ۲۸ درصد اواسط جولای، نشان دهنده جهشی چشمگیر است.

بیشتر سینماهای دنیا حالا با انواع مختلفی از تدابیر فاصله‌گذاری فیزیکی یا دیگر محدودیت‌ها فعالیت می‌کنند و این یعنی سود آن‌ها هنوز نمی‌تواند همراه با تعداد رو به رشد سینماهای فعال بالا برود. گاور استریت تخمین می‌زند که ارزش کل باکس آفیس جهانی در آخر هفته‌ای که به یکشنبه ختم شد، فقط ۹۰ میلیون دلار بود.

چین که بیشترین تعداد پرده‌های سینما را در دنیا دارد، هنوز در پروسه افتتاح دوباره است. داده‌های گاور استریت نشان می‌دهد که در نخستین آخر هفته بعد از افتتاح دوباره سینماهای چین، ۵۴ درصد از گیشه آن فعال بود و این رقم در دومین آخر هفته به ۷۳ درصد رسید.

اما چین تنها کشوری نبود که به گسترش افتتاح دوباره سینماها در سطح جهان کمک کرد. پروسه افتتاح دوباره در بریتانیا و مسکو هم باعث کمک چشمگیری به ارقام فروش شد. تعداد زیادی از سینماها در اسپانیا هم در حال افتتاح هستند و فروش باکس آفیس اسپانیا با رشدی ۱۷۲ درصدی به ۲.۴ میلیون دلار رسید. همچنین امتیاز در دسترس بودن باکس آفیس اروپا، خاورمیانه و آفریقا از ۵۰ درصد در هفته قبل به ۵۹ درصد در آخر هفته اخیر رسید.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد