بازیهای ویدئویی بیماری تنبلی چشم را درمان می کنند؟!

 به گزارش پایگاه فناوری فرهنگی، در بیمارانی که مبتلا به این بیماری هستند یک چشم بهتر از چشم دیگر عمل می کند و چون چشم تنبل به دلایلی بدتر از چشم دیگر عمل می کند مغز تصمیم می گیرد تا از چشم سالم استفاده کند.

با گذشت زمان رشته های عصبی چشم تنبل به تدریج ضعیف تر می شود و رشته های عصبی چشم سالم قوی ترمی شود.راه درمان سنتی این مشکل این است که بیمار با بستم چشم سالم خود چشم تنبل را وادار به کار سخت تر کند.
این نوع معالجه معمولا مستلزم بستن 400ساعته چشم سالم است کهد این امر باعث می شود چشم ها با یکدیگر کار نکنند و بنابراین مشکل بینایی دو برابر می شود.
اما تحقیقات دانشگاه تاتینگهام نشان داد که با استفاده از واقعیت مجازی می توان چشم تنبل را وادار کرد که فعال تر عمل کند و بنابراین دو چشم می توانند با یکدیگر کار کنند.
ریچارد ایست گیت از تیم تحقیقاتی برنامه های واقعیت مجازی این دانشگاه خاطر نشان کرد:« به طور معمول از واقعیت مجازی برای نشان دادن محیط های واقعی در تصاویر سه بعدی استفاده می شود به گونه ای که فرد به دلیل عمق دنیای اطراف خود تصور می کند، که درآن محیط قرار گرفته است. اما ما از واقعیت مجازی برای ساختن چیزی غیر واقعی استفاده می کنیم که می توان آن را عدم واقعیت مجازی نامید. یعنی با این کار ما واقعا دو دنیای متفاوت برای هر چشم نشان دهیم.»
این تیم در یک برنامه آزمایشی سعی می کنند.بازی کامپیوتری طراحی کنند که در آن کامپیوتر تصاویر ماشین واقعی کاربر را به چشم تنبل ارسال می کند اما تصاویر ماشین های دیگر به چشم سالم ارسال می شود.
موانع جاره نیز به طور متناوب به هر دو چشم ارسال می شود. بنابراین هر دو چشم با همکاری یکدیگر به بیمار کمک می کند تا از عهده باری برآید. نتایج این آزمایش رضایت بخش بوده است
علاقه مندان به بازی های کامپیوتری چشمان تیزتری دارند
محققان اعلام کردند ، افرادی که بیشتر اوقات خود را صرف بازی های ویدیویی می کنند ، دارای چشمان تیزتری می باشند و دقت این افراد در مقایسه با سایرین بیشتر می باشد
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران ، از خبرگزاری موج ، محققان طی تحقیقات طولانی مدت خود به این نتیجه رسیدند که علاقه مندان به بازیهای ویدیویی دارای دقت بیشتر و چشمان تیز تری می باشند به عنوان مثال با اینکه این افراد مدت بیشتری را در خانه می گذرانند اما زمانی که برای خروج از منزل آماده می شوند خیلی سریعتر از سایر افراد خانه می توانند کلید منزل را پیدا کنند.
جالب است بدانید افرادی که بیشتر اوقات فراغت خود را صرف بازیهای ویدیویی هیجانی و بازیهایی که دقت کامل فرد را می طلبد همچون Super Mario و غیره می کنند بهتر از سایرین می توانند محیط اطراف خود را با دقت ببینند و هدف مورد نظر و یا شی گم شده خود را جستجو کنند.
البته مسئولین به هیچ عنوان بر این که بازیهای ویدیویی خوب و یا مضر هستند نظر خاصی را ارائه نداده اند ،بلکه تنها تاثیر آن بر دقت افراد را در نظر داشته است و در این زمینه به نتایج جالبی نیز دسترسی پیدا کردند.
محققان موسسه مایوکلینیک چند راهکار را برای تسکین و کاهش این خستگی و فشار بر روی چشم‌ها پیشنهاد کرده‌اند که عبارتند از:
1- به چشم‌هایتان استراحت بدهید؛ در طول روز با تمرکز بر روی هر چیز دیگری به جز صفحه رایانه چشم‌ها را در حالت استراحت و آرامش قرار دهید.
2- محل خود را تغییر دهید. سعی کنید هر 2 ساعت یک بار از جای خود برخاسته و کمی راه بروید. چنانچه امکان دارد برای چند لحظه به پشت دراز کشیده و چشم‌هایتان را ببندید
3- پلک بزنید. بسیاری از کاربران رایانه‌ای حتی به اندازه کافی پلک نمی‌زنند. این امر منجر به خشک شدن چشم و مشکلات دیگری می‌شود
برای اینکه به دفعات بیشتر پلک بزنید باید یک تلاش هوشیارانه داشته باشید. چنانچه این امر مؤثر نبود، می‌توانید از قطره‌های چشم که نیازی به تجویز پزشکی ندارد، استفاده کنید
4- از عینک مناسب استفاده کنید. اگر از عینک یا لنز استفاده می‌کنید نیز باید مطمئن شوید که عدسی آن برای کار با رایانه مناسب است

چند راهکار مفید برای تسکین خستگی چشم ناشی از کار با رایانه

در حالیکه ممکن است خستگی چشم ناشی از کار با رایانه تاثیر دایمی به روی بینایی نداشته باشد، اما بدون شک مخرب و کاملا نامطلوب و ناخوشایند است.

منبع: بنیاد بازی

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد