بازی های رایانه ای ۲۰ میلیون مخاطب در ایران دارند

به گزارش فناوری فرهنگی،مهدی حق وردی گفت: بازی رایانه ای به عنوان یک رسانه تعاملی، 20 میلیون مخاطب در ایران دارد و تقریبا 40 میلیون ساعت در شبانه روز صرف آن می شود.

مهدی حق وردی، کارشناس و منتقد بازی های رایانه ای  گفت: اگر در یک مقطع زمانی، فیلم و سینما، به عنوان یکی از رسانه های برتر مطرح بود، در حال حاضر، مطمئنا بازی های رایانه ای و ویدیویی، از برترین رسانه ها است. این منتقد بازی های رایانه ای ادامه داد: بر اساس برخی آمارها، بازی رایانه ای به عنوان یک رسانه تعاملی، 20 میلیون مخاطب در ایران دارد و تقریبا 40 میلیون ساعت در شبانه روز صرف آن می شود. وی با بیان اینکه در میان موضوعات مختلف بازی های رایانه ای، مسئله مطالعات این پدیده مغفول مانده است، اظهار داشت: حوزه نقد و بررسی فنی بازی های رایانه ای، امری است که تقریبا همه نشریات، سایت ها و منتقدان بازی های رایانه ای بدان توجه می کنند. حق وردی تصریح کرد: در حوزه مطالعات بازی های رایانه ای، رویکرد علوم انسانی و علوم اجتماعی مورد بی توجهی قرار گرفته است که از طریق آن می توان اثرات این رسانه بر مخاطبان و مفاهیم آن ها را بررسی کرد. به عنوان مثال برخی بازی ها در راستای نفوذ و تاثیرگذاری بر مخاطب تولید و مننتشر می شوند. این کارشناس تاکید کرد: مطالعات بازی های رایانه ای در کشورهای غربی به عنوان یک رشته تحصیلی مطرح است و برگزاری همایش های بین المللی، انتشار نشریات علمی- پژوهشی و برگزاری دوره های مطالعات بازی در سطح تحصیلات تکمیلی مؤید این مسئله است. کارگردان مستند «لیست سیاه» با بیان اینکه در سالهای اخیر، توجه جدی به حوزه بازی های رایانه ای نشده است، خاطرنشان کرد: اگر بپذیریم که بازی های رایانه ای به عنوان یک صنعت در کنار ویژگی های همچون سرگرمی، رسانه تعاملی موثر در حوزه قدرت نرم است، اقدامات جدی تری در این زمینه رقم می خورد. حق وردی بیان کرد: حوزه مطالعات بازی رایانه ای علاوه بر افزایش سواد عموم درباره بازی های رایانه ای، می تواند عاملی برای ارتقا کیفیت تولیدات داخلی و تغییر نگاه به بازی از یک سرگرمی به عنوان صنعت- رسانه ای …

منبع: تی نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد