باید به‌ سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم

به گزارش فناوری فرهنگی،رئیس جمهور در سخنانی با تاکید بر این که باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم، متذکر شد: اگر نتوانیم با دنیا رقابت کنیم، نمی‌توانیم بازار صادرات منطقه و جهان را از آن خود کنیم و اگر نتوانیم بازار صادرات داشته باشیم، نمی‌توانیم بازار تولید را از لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم.

 دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز کارگر که در شرکت مپنا برگزار شد، گفت: روز احترام به کارگران وتقدیر از آنها وهفته کارگر را به شما کارگران عزیزی که برای ملت ودولت افتخار هستید، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

با برجام سد بزرگی از پیش پای مردم برداشته شد

روحانی در بخشی از سخنانش اظهار داشت: امروز پس از آن که یک سد بزرگ توسط ملت و با تلاش دیپلمات‌ها از پیش پای مردم برداشته شد و برجام راه را برای حرکت به سمت تعالی برای ملت ما باز کرد، آنگاه که می‌گفتیم پای میز مذاکرات می‌توان مشکل را حل کرد، بدبین‌ها و بدگمان‌ها می‌گفتند امکان پذیر نیست.

رئیس جمهوری ادامه داد: امروز روزی است که راه برای سرمایه گذاری خارجی باز شده است. ما نیاز به کار و تولید داریم اما تولید و کار بدون سرمایه و تکنولوژی امکان پذیر نیست و بدون اقتصاد دانش بنیان یک شرکت پرافتخاری به نام مپنا به وجود نمی‌آید.

روحانی گفت: اگر امروز به مپنا، کارگران، مهندسان و مدیران آن افتخار می‌کنیم به خاطر کار و تلاش، علم و دانش و فعالیت دانش بنیان و سرمایه گذاری در این سرزمین است. اگر مپنا امروز به عنوان غرور ملی ما محسوب می‌شود به خاطر آن است که در یک رقابت آزاد حضور پیدا کرده است.

وی با بیان این که یک شرکت بدون رقابت با جهان و قدرت‌های اقتصادی دنیا نمی‌تواند با غرور سرش را بالا بیاورد، افزود: مپنا امروز شرکت‌های عظیم و بزرگی همچون میتسوبیشی و هیتاچی را کنار گذاشته و با جنرال الکتریک و زیمنس رقابت می‌کند.

رئیس دولت یازدهم گفت: ما به آن برقی افتخار می‌کنیم که نیروگاهش به دست ایران و کارگر ایرانی تولید شده باشد. مسافرت با آن قطاری برای ما لذت بخش است که لوکوموتیو آن توسط شرکت مپنا و کارگران ایرانی تولید شده باشد.

بنگاه اقتصادی باید توان رقابت با دنیا را داشته باشد

روحانی ادامه داد: ما اقتصاد و بنگاه اقتصادی می‌خواهیم که توان رقابت با دنیا را داشته باشد تا ثروت کشور و درآمد بنگاه‌ها را افزایش دهیم و وضع کارگران را بهتر کنیم.

وی با تاکید بر این که باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم، متذکر شد: اگر نتوانیم با دنیا رقابت کنیم، نمی‌توانیم بازار صادرات منطقه و جهان را از آن خود کنیم و اگر نتوانیم بازار صادرات داشته باشیم، نمی‌توانیم بازار تولید را از لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد