با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا برگزار می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، این رویداد که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز و ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، شامل بخش‌های مختلف، مسابقه، کارگاهی و آموزشی است.

این جشنواره در۲۱ و ۲۲ فروردین ماه سال ۹۹ برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن شناسایی استعدادهای مختلف نوجوانان و جوانان و جهت بخشی به ایده‌های آنها برای ساخت آینده ایران عنوان شده است.

پس از اتمام فرایند داوری، از پروژه‌های برگزیده در این جشنواره تقدیر می‌شود و مقالات برتر دانش آموزی در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ خواهد شد.

همچنین کسب و کارهای برتر دانش آموزی به شتاب دهنده‌های معتبر معرفی و برگزیدگان جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا به مسابقات و جشنواره های بین المللی اعزام می‌شوند.

برگزیدگان دوره قبل این جشنواره، موفق به کسب ۱۵ مدال طلا، ۹ مدال نقره و ۱۱ مدال برنز شدند. همچنین برگزیدگان موفق به دریافت جایزه ویژه برترین ایده جهانی و جایزه ویژه انجمن زنان کارآفرین جهان در مسابقات و جشنواره های بین المللی شدند.

بنا بر اعلام مسئولین این رخداد علمی، در حاشیه پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا نمایشگاهی با حضور تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات آموزشی و صنایع مرتبط با عنوان “نمایشگاه مدرسه هزاره سوم”برگزار خواهد شد.

«المپیاد علمی علوم پایه»، «ماراتون برنامه نویسی»، «ماراتون استارتاپی»، «سمینارهای علمی»، «دستاوردها و اختراعات»، «فیلم کوتاه و انیمیشن» و « محتوای دیجیتال» حوزه‌های هستند که در آنها دانش آموزان به رقابت خواهند پرداخت.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد