با ورود بخش خصوصی در حوزه گردشگری، اشتغال و ثروت ایجاد می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، محمودرضا عراقی چهارشنبه 23 خرداد در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان، اظهار کرد: استان ما در بخش کشاورزی دارای محدودیت‌هایی است که به جای این بخش، در گردشگری قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد.

وی افزود: زیرساخت‌های خوبی از جمله قطار همدان به مشهد، اتوبان تهران به همدان و قطار همدان به ملایر که به زودی کلنگ زنی خواهد شد، در استان وجود دارد که زمینه‌های خوبی برای توسعه گردشگری محسوب می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز گفت: در نوروز ۹۶ حدود ۱۵۸ هزار مسافر به همدان وارد شدند که امسال با رشد ۱۲۷ درصدی، به ۳۵۹ هزار نفر افزایش یافته است.

علی مالمیر با بیان این‌که استفاده از هتل‌ها در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته رشد ۸۵ درصدی را به ثبت رسانده، افزود: بازدید از اماکنی که بلیط می‌فروشند ۱۸ درصد و اماکن تاریخی و طبیعی ۶۸ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در نوروز امسال ۳۰۰ برنامه فرهنگی در سطح استان اجرا و ۱۳ قسمت برنامه تلوزیونی از شبکه‌های ملی به تبلیغ و گردشگری همدان اختصاص یافته است.

مالمیر تعداد شاغلان در مبحث صنایع دستی را ۳۸ هزار نفر عنوان و بیان کرد: با برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در ایام تعطیلات و زمان پیک مسافر، کمک شایانی به این بخش خواهد شد.

وی گریزی به اعتبارات اعطایی به نهاوند زد و اظهار کرد: سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی سراب فارسبان و ۳۰۰ میلیون نیز برای خانه صمصام اختصاص یافته است.

رئیس میراث فرهنگی نهاوند نیز در این برنامه گفت: تعداد ۶ نوروزگاه نوروز امسال در نهاوند برگزار شد که با اقبال گردشگران مواجه شد.

علی جانجان افزود: مسافران زیادی از سراب‌های گیان، فارسبان، ملوسان و روستای هدف گردشگری فارسبان دیدن کردند که از آداب و رسوم نهاوند استقبال زیادی شد.

وی تاکید کرد: همایش تخصصی ملی و گردشگری در ۲۲ اردیبهشت برگزار و ۲۷ مقاله به دبیرخانه این همایش رسید و این مقاله‌ها در کتابی با همین عنوان به چاپ رسیده است.

جانجان ادامه داد: برای مرمت بناهای تاریخی و مذهبی همچون حمام حاج آقا تراب و خانه شهید قدوسی اعتبارات خوبی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: روشنایی ۵ کیلومتر راه روستای سه راهی سراب گیان تا سرچشمه گیان تامین شده است.

جانجان تصریح کرد: نهاوند دارای قابلیت‌های بسیاری است که درصورت حمایت و ساماندهی، مسافر زیادی را جذب خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد