برادران وارنر سراغ «جادوگر شهر اُز» رفت/ سفر به شهر جادویی

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی انیمیشن «جادوگر شهر اُز» با تمرکز بر سفر دوروتی به شهر اُز از سوی کمپانی برادران وارنر ساخته می‌شود. ویژگی این فیلم این است که از زاویه دید سگ دوروتی روایت می شود.

مارک برتون فیلمنامه‌نویس کهنه‌کار، فیلمنامه این فیلم را با اقتباس از کتاب کودک «توتو» می‌نویسد. این کتاب نوشته مایکل مورپورگو نویسنده انگلیسی خالق «اسب جنگی» و داستانش درباره سفر دوروتی در شهر اُز همراه سگش توتو است.

از جمله تهیه کنندگان این فیلم جارد استرن و وینزور یوآن هستند. ساترن با برادران وارنر برای نویسندگی فیلمنامه دو فیلم «لگو بتمن» و «لگو نینجاگو» همکاری کرده بود.

برتون در عین حال اغلب با آرادمن استودیوز از بریتانیا همکاری می‌کند و ۲ فیلم بلند اخیر این استودیو یعنی «شان گوسفنده» و «انسان اولیه» را برایشان نوشته است. «ماداگاسکار» از دیگر انیمیشن‌هایی است که وی نویسنده فیلمنامه آنها بوده است.

گروه انیمیشن وارنر به تازگی نسخه انیمیشن جدیدی از «گربه در کلاه» از داستان‌های دکتر زئوس و اسپین‌آفی از فیلم «لگو» با عنوان «رقابت میلیارد قطعه‌ای» را با اقتباس از «کتاب زندگی» ساخته است.

فیلم کلاسیک «جادوگر شهر اُز» به کارگردانی ویکتور فلمینگ بر اساس رمانی برای کودکان نوشته ال. فرانک باوم آمریکایی به نام «جادوگر بی‌نظیر شهر اُز» سال ۱۹۳۹ ساخته شد. در این فیلم موزیکال جودی گارلند در نقش دوروتی بازی کرده بود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد