برنامه چین برای حفظ سلامت چشم کودکان حین بازی رایانه‌ای

به گزارش فناوری فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش چین برنامه‌ای برای محافظت از چشم کودکان و نوجوانان با اقداماتی شامل تعدیل و تنظیم تعدادی از بازی‌های آنلاین و جدید و محدود کردن زمان بازی آنها در نظر دارد.

به عنوان بخشی از این طرح که چندین وزارت‌خانه دیگر آن را پشتیبانی می‌کنند، اداره کل مطبوعات و انتشارات ممکن است یک سیستم یادآوری سن مناسب برای بازی‌ها و همچنین اقدامات دیگر برای محدود کردن زمان بازی را اجرا کند.

“شی جین‌پینگ” رئیس جمهور چین اخیرا با اشاره به داده‌های سازمان بهداشت جهانی که نشان می‌دهد چین دارای بالاترین میزان نزدیک‌بینی دوران کودکی در جهان است، خواستار توجه بیشتر به این موضوع شده است.

هدف این است که تا سال 2023 میزان نزدیک‌بینی در کودکان و نوجوانان به میزان 0.5 درصد و بیش از یک درصد در هر سال در استان‌هایی که نزدیک‌بینی یک مسئله بزرگ است، کاهش یابد.

وزارت آموزش و پرورش امیدوار است که نرخ نزدیک‌بینی را در کودکان شش ساله 3 درصد، برای دانش آموزان ابتدایی 38 درصد، برای دانش آموزان نوجوان کمتر از 60 درصد و برای دانش آموزان دبیرستانی کمتر از 70 درصد کنترل کند.

این وزارت‌خانه از والدین می‌خواهد زمان بازی بچه‌ها با وسایل الکترونیکی را محدود کنند و اطمینان حاصل کنند که برنامه غذایی سالم و خواب مناسبی داشته باشند. همچنین آنها را به بازی در خارج از منزل و فعالیت‌های بدنی تشویق کنند.

همچنین می‌خواهد که مدارس هر روز تمرینات چشم را به دانش آموزان بدهند و استفاده از وسایل الکترونیکی را تا 30 درصد در زمان تدریس محدود کنند.

 منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد