برگزاری لباس عاشورایی؛ پیشبرد فرهنگ یا بیلان کاری برای مسئولان

به گزارش فناوری فرهنگی، پنجمین نشست خبری رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشورایی با حضور سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه مد و لباس کشور، در تالار وحدت برگزار شد. دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور هدف‌اش از برگزاری رویداد و نمایشگاه لباس عاشورایی را قانونی دانست که بر عهده او گذاشته‌اند و این تعبیر ایجاد شد که این دست نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی که ماهیانه برگزار می‌شود به نوعی بیلان کاری است و نه پیشبرد اهداف فرهنگی در جامعه.

شفاپور در این نشست خبری گفت: با توجه به اینکه مسئله عاشورا برای کشور ما بسیار مهم است بنیاد ملی مد و لباس قصد دارد به صورت ویژه نمایشگاهی را در حوزه پوشاک و مد و لباس با عنوان لباس عاشورایی برگزار کند.

او ادامه داد: امسال بنیاد مد و لباس با مؤسسات فعال در این حوزه فعالیت‌مان را آغاز می‌کنیم. در واقع آنچه که این مؤسسات به عنوان رویکرد به ما ارائه دادند به عنوان تکنولوژی رباتیک به‌گونه‌ای بود که تصمیم گرفتیم این رویداد را برگزار کنیم.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور اظهار کرد: فراخوان این نمایشگاه ۲۱ تیرماه مصادف با هفته حجاب و عفاف منتشر خواهد شد و نمایشگاه در فرهنگسرای نیاوران از ۲۶ مردادماه آغاز به‌کار خواهد کرد. اگر هم ستاد کرونا به ما اجازه برگزاری ندهد همانند نمایشگاه عفاف و حجاب به صورت مجازی برگزار خواهد شود.

شفاپور درباره هدف‌اش از برگزاری این رویداد گفت: این قانونی است که بر عهده من گذاشته شده و باید این کاری که به عهده من سپرده شده حتماً انجام دهم. ما به عنوان متولی ساماندهی مد و لباس و شرح وظایفی که قانون برای من معرفی کرده باید به‌عنوان فعالیت آن رویدادها را برگزار کنیم. رویداد مهم عاشورایی هم طبق شورای سیاستگذاری که سالیانه تنظیم می‌شود این رویداد هم ملاک انتخاب برای برگزاری بود.

او در ادامه افزود: فضای کارگروه برای تمامی مؤسسات و طراحان باز است من هم تصمیم گرفتم با بخش‌های خصوصی فعالیت داشته باشم تا بتوانیم قوی‌تر این رویداد را برگزار کنیم، هیچ‌گونه پارتی‌بازی صورت نگرفته زیرا من با ورودم در بنیاد مد و لباس هیچ گروه و صنف خاصی را نمی‌شناختم. همچنین یکی از ملاک‌های من جوان‌گرایی است که امیدوارم ما در این امتحان و آزمون موفق باشیم. ما نمی‌توانیم خیلی شخصی این رویدادها را برگزار کنیم از همین رو یکی از اهدافم استفاده از مؤسسات خصوصی باشد.

شفاپور درباره آمارهای خانه مد و مؤسسات و مزون‌ها گفت: ما بانک اطلاعاتی در این زمینه داریم اما بعضی از مزون‌ها و مؤسسات به‌صورت وقیحانه فعالیت‌هایی دارند که به اسم بنیاد تمام می‌شود اما فعالیت‌های غیرقانونی دارند، اما آنهایی که در ذیل کارگروه فعالیت می‌کنند به‌صورت قانونی هستند.

در پایان پوستر رویداد و نمایشگاه لباس عاشورایی رونمایی شد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد