برگزاری نخستین رویداد توسعهٔ محصولات کمیک استریپ

به گزارش فناوری فرهنگی، رویداد دیزاتن از خانوادهٔ رویدادهای توسعهٔ محصول بوده و طی فرآیندی ۹ روزه و در راستای تقویت توانمندی‌های لازم جهت تبدیل تولیدات پراکندهٔ کمیک استریپ در کشور به صنعت کمیک استریپ، طراحی‌شده است.
شرکت‌کنندگان طی ۹ روز علاوه بر توانمندی‌های هنری (در سه دستهٔ نویسندگی، تصویرسازی و کارگردانی) توانمندی‌های لازم جهت تولید صنعتی کمیک استریپ (شامل تیم‌سازی، کار تیمی و مدیریت پروژه) را زیر نظر افراد با تجربهٔ این حوزه و طی فرآیندی مشخص تجربه کرده و ضمن ارتقاء توانمندی‌های خود، پیش‌تولید کمیک استریپ مورد نظر خود را آماده خواهند کرد.
اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان ایرانی کمیک استریپ، محصولات غربی یا شرقی را به شکل آنلاین و از طریق سایت‌ها مطالعه می‌کنند. بنابراین تصمیم گرفته شد تا شرایط استفادهٔ تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد از تجربیات و سلایق مخاطبان آثار فوق ایجاد شود. این مهم با همکاری برخی سایت‌ها و گروه‌های مترجم که در حال حاضر محصولات فوق را به مخاطبان عرضه می‌کنند صورت خواهد گرفت و کاربران حرفه‌ای این سایت‌ها به تیم‌های شرکت‌کننده حین تولید کمیک استریپ مشورت خواهند داد تا محصولات، قابلیت بیشتری برای عرضه به بازار و جذب مخاطب داشته باشند.
در پایان رویداد نیز به‌منظور اتصال دو چرخهٔ تولید محتوا و عرضه و نزدیک‌تر کردن خروجی‌های رویداد به فضای کسب‌وکار، تیم‌های برتر طی نشستی پیش‌تولید کمیک استریپ خود را به ناشران و سرمایه‌گذاران ارائه خواهند کرد.
محتوای تولیدشده در مراحل مختلف رویداد به‌منظور گردآوری نظر مخاطبان حرفه‌ای کمیک استریپ و مانگا و تعیین تیم منتخب منتقدان، در اختیار سایت‌ها و مجموعه‌هایی که با رویداد همکاری دارند قرار خواهد گرفت.
رویداد «دیزاتن»  با حمایت ستاد توسعهٔ فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری، مرکز شتابدهی نوآوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، اپلیکیشن طاقچه و فانتازیما برگزار می‌شود.
ثبت‌نام در این رویداد به‌صورت آنلاین و از طریق سایت ایوند از تاریخ ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ آغاز و تا تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت.
رویداد دیزاتن به مدت ۹ روز از تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ تا ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان به آدرس تهران، تقاطع بزرگراه کردستان و خیابان ملاصدرا، نبش زاینده‌رود شرقی، پلاک ۲۴ برگزار خواهد شد.

منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد