برگزاری ۷۸ استارتاپ و رویداد شتاب در اردبیل

به گزارش فناوری فرهنگی، حبیب ابراهیم‌پور در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری سلامت اکو، اظهار کرد: این استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلف برگزار شده که شاخص‌ترین آن هشت استارتاپ در حوزه فرش و فرآوری خامه و مواد اولیه فرش بوده تا بافندگان فرش به جای استفاده از رنگ شیمیایی از رنگ‌های ارگانیک استفاده کنند تا کیفیت تولید فرش اردبیل که آوازه جهانی دارد بالا برود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش نیز ۱۱ مورد استارتاپ برگزار کردیم که مربوط به ویدیوچک، مچ‌بند کوهنوردان و … بوده که زمینه موفقیت ورزشکاران را در موقعیت‌های مختلف با تکیه بر فناوری‌های جدید فراهم کرده است.

رئیس پارک علم و فناورری استان اردبیل از ارائه اینترنت اشیاء و بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند آبیاری مزارع و باغات خبر داد و بیان کرد: در حوزه سلامت نیز در حال تولید اپلیکیشن‌هایی هستیم که با قابلیت بسیار زیاد می‌تواند زمینه ارتقای سلامت را با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به وجود آورد.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: در سال جاری در همه حوزه‌ها نظیر کشاورزی، گیاهان دارویی در مشگین‌شهر و پارس‌آباد، حوزه گردشگری، برق و الکترونیک، خدمات روستایی و شهری و … برگزاری رویدادهای شتاب را به جد دنبال می‌کنیم تا زمینه تکمیل چرخه اشتغال و کارآفرینی در این بخش‌ها فراهم آید.

وی گفت: ما برای اولین بار در سال جاری موفق به برگزاری رویداد شتاب در حوزه ورزش شدیم که این حرکت با استقبال خوب وزارت ورزش و جوانان مواجه شد و حتی قرار است اردبیل به عنوان دبیرخانه برگزاری رویداد شتاب در حوزه ورزش انتخاب شود که این خود افتخاری برای فعالان و پژوهشگران در این حوزه است.

رئیس پارک علم و فناورری استان اردبیل تصریح کرد: برای اولین بار و در ماه آینده در بخش صنایع خلاق و نرم‌افزارهای هویت‌ساز رویداد شتاب را برگزار می‌کنیم تا در این حوزه نیز بسیاری از اهداف و برنامه‌های اشتغال‌زا محقق شود.

ابراهیم‌پور به حضور گسترده پارک علم و فناوری استان اردبیل با ارائه محصولات جدید در نمایشگاه گردشگری سلامت اعضای اکو اشاره کرد و افزود: چندین رونمایی و ارائه دستاوردهای پارک علم و فناوری را در این نمایشگاه شاهد هستیم و ما سعی کردیم همچون سایر نمایشگاه‌های مرتبط در بخش گردشگری و سلامت نیز آخرین یافته‌ها و دستاوردهای خود را به معرض دید و نمایش علاقمندان بگذاریم.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد