بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشی برای تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان رسالت دانشگاه‌ها است

به گزارش فناوری فرهنگی، کوکب موسوی  در مراسم کلنگ زنی پژوهشکده اختر فیزیک دانشگاه فردوسی در نیشابور اظهار کرد: فعالیت بنیادی پژوهشکده در توسعه این شهرستان برای هم‌افزایی و توان‌افزایی نیشابور با عنایت به جایگاه خاص این شهرستان به عنوان کانون فرهنگی خراسان رضوی بسیار موثر است.  معاون مدیریت منابع و توسعه استانداری خراسان رضوی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشی برای تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان رسالت دانشگاه‌ها درراستای تحقق نظام اسلامی است.

پژوهشکده اختر فیزیک ایجاد رکن اساسی در برنامه توسعه شهری نیشابور است

معاون توسعه و انتقال فناوری دانشگاه فردوسی مشهد نیز در ادامه این مراسم گفت: امروز که کلنگ پژوهشکده اختر فیزیک را می‌زنیم، این مجموعه تنها یک طرح عمرانی و احداث ساختمان نیست، بلکه در سطح بین المللی برای ایجاد رکن اساسی در برنامه توسعه شهری نیشابور است.

 امیر ملک‌زاده با بیان اینکه این پژوهشکده به همت دانشگاه فردوسی طی ۳ سال با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: نیشابور ارکان توسعه دانش بنیان  است و همه نهادهای علمی و فناوری منابع انسانی، صنعتی و آب و خاک را دارد، بنابراین مدیران و مسؤولان نیشابور باید به شبکه‌سازی و مدیریت ارتباط بین اجزا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حفظ ابعاد علمی و تمدنی از ایجاد آن سخت‌تر است

فرماندار نیشابور نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: حفظ ابعاد مختلف علمی، تاریخی و تمدنی یک شهرستان از ایجاد این آنها سخت‌تر است.

علیرضا قامتی بر تدوین سند توسعه شهر نیشابور  تاکید کرد و گفت: افلاک‌نما را باید تعالی بخشید، به همت مردم و خیرین نیشابور این پژوهشکده زودتر از ۳ سال به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد