بهره گیری از توانایی شرکتهای دانش بنیان در راستای کاهش آلودگی هوا

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مشکل آلودگی هوا یک مشکل چند جانبه است که تحت تأثیر عوامل انسانی، طبیعی، درونی و بیرونی قرار می‌گیرد. برای کاهش میزان آلودگی هوا دو راهکار اساسی وجود دارد؛ یکی حذف عامل آلاینده‌ها و منابع انتشار و دیگری به کارگیری فناوری‌های کاهش آلودگی‌های ناشی از مصرف.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از پایه‌های اصلی در پیگیری برنامه‌ها و طرح‌های کاهش آلودگی هوا در کشور است تلاش می‌کند با معرفی و به‌کارگیری فناوری‌های زیستی راهی برای کاهش این آلاینده‌های مضر بیابد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگران یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای کاهش آلایندگی‌های محیطی است. باید تلاش کنیم از این ظرفیت‌های موجود در کشور به خوبی بهره ببریم.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری افزود: ستاد از هر طرح فناورانه‌ای که بتواند مشکل‌گشای این معضل باشد، حمایت می‌کند. هر طرح فناورانه که منجر به کاهش آلاینده‌ها، کاهش منابع مصرفی سوخت‌های فسیلی اعم از سیستم‌های ثابت و متحرک شود می‌تواند مورد حمایت ستاد قرار گیرد.

به گفته قانعی، استفاده از سوخت‌های زیستی نظیر گازوئیل و بنزین سوختی آلودگی هوا را کاهش می‌دهد. این یکی از طرح‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری برای کاهش آلاینده‌ها است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد