به‌دنبال نهادینه کردن اقتصاد خلاق در جامعه هستیم

به گزارش فناوری فرهنگی،علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی با استفاده از ابزارهای فرهنگی هنر را از اولویت‌های مهم این وزارتخانه در سال 95 خواند و گفت: در همین راستا، تلاش ما این است تا در حوزه کتاب مقداری نظارت بر چاپ و انتشار کتب را بیشتر کرده و در این حوزه کتاب سازی داشته باشیم.

به گفته وی، افرادی گاها کتاب‌هایی که محتوای مناسبی ندارند منتشر می‌کنند که باید سعی شود آنچه منتشر می‌شود با محتوا، کیفیت و مفید و موثر برای جامعه باشد.

تهیه فیلمنامه‌های مفید

نایب رئیس شورای عالی سینما در ادامه به برخی برنامه های حوزه سینما هم اشاره کرد و گفت: در حوزه سینما نیز تهیه فیلمنامه‌های خوب و مفید و با محتوا از اولویت‌های این وزارتخانه در سال جاری خواهد بود.

جنتی تاکید کرد که در زمینه سینما باید امسال انرژی بیشتری گذاشته و بخصوص از نیروهای جوان، مستعد و مومن در کشور در حوزه سینما استفاده شود.

برطرف کردن نواقص هنرهای نمایشی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به وجود برخی نواقص در حوزه هنرهای نمایشی در سالی که گذشت، اظهار داشت: امسال مصمم هستیم با اعتباراتی که در اختیار قرار می گیرد نواقصی که در سال گذشته داشتیم و نتوانستیم به برخی وعده ها عمل کنیم را برطرف و هم فضاهای نمایشی را توسعه بدهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال گفت: کمک به هنرمندان فعال حوزه هنرهای نمایشی نیز در سال جاری مد نظر و در اولویت ها است.

نهادینه کردن اقتصاد خلاق در جامعه

عضو کابینه دولت یازدهم در ادامه موضوع اقتصاد و فرهنگ و هنر را جزو سیاست‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره برشمرد و گفت: از ابتدای قبول مسئولیت در این وزارتخانه این موضوع را دنبال کردیم و درصددیم این مهم را به نتیجه برسانیم.

به گفته جنتی، درتلاشیم به گونه‌ای پیش برویم که موضوع اقتصاد خلاق در جامعه جا افتاده و نهادینه شود.

وی از همه شرکت ها و بانک های بزرگ و حتی ثروتمندان بزرگ خواست برای توسعه فرهنگ و هنر کشور سرمایه خود وارد عمل شوند.

ایجاد فضای مناسب برای اهالی فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به مشکلات مالی و موضوع اقتصاد مقاومتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سالی که گذشت نتوانستیم آنچه بایسته و در خور شان هنرمندان است را برای این قشر انجام دهیم لذا با توجه به قرار گرفتن در شرایط پسا برجام در اعتبارات در نظر گرفته شده سال 95 ، تلاش داریم فضای مناسب و بهتری برای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ایجاد کنیم

منبع: اقتصادخلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد