به آینده بازی‌های رایانه‌ای امیدوارم/ کاهش فاصله با تراز جهانی

به گزارش فناوری فرهنگی، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از «جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران» در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه دید فرهنگی و ابعاد فکری او در زمینه بازی‌های رایانه‌ای به چه سمت و سویی است و آیا محقق شده یا خیر، اظهار کرد: در زمینه بازی‌های رایانه‌ای هنوز راه زیادی وجود دارد زیرا بازی‌های رایانه‌ای عرصه نسبتا نوپایی است طبیعتا در فضای داخلی زمان می‌برد تا به مرحله کامل‌تر برسد و با توجه به اینکه بر مبنای خلاقیت، مهارت و دانش‌بنیان بنا شده است فرصت خوبی داریم که فاصله‌مان را نسبت به رویدادهای دنیا کمتر کنیم.

او ادامه داد: تعداد قابل توجه بازی‌کنندگان گیم امیدواری زیادی را ایجاد می‌کند که ما به دهه آینده بازی‌های رایانه‌ای امیدوارتر و جدی‌تر فکر کنیم. در این ۱۰ سال اخیر هم انصافا اتفاقات خوبی در حوزه تولید چه در بازی‌های سرگرمی و چه بازی‌های جدی و آموزشی رخ داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حتما در این حوزه که یکی از حوزه‌های مهم استارت‌آپ در کشور است شاهد اتفاقات خوب در آینده خواهیم بود.

همچنین صالحی در جمع خبرنگاران تنها به یک سوال پاسخ داد و با اشاره به مجموعه قابل توجه بازی‌کنندگان گیم، تصریح کرد: این رویداد شرایط رقابتی و گستره جغرافیای بهتری را پیدا کرده است و بخش سواد رسانه‌ای کمک می‌کند تا اتفاق خوبی در حوزه گیم رخ دهد.

او گفت: این گردهمایی‌ها در زمینه گیم می‌تواند رویداد خوبی باشد تا مصرف کننده‌ها با یکدیگر در تعامل خوبی قرار بگیرد تا ذائقه‌ها در این زمینه شناخته شود؛ در کنار این فضا می‌توان دو حلقه تولید و مصرف به یکدیگر متصل شوند و رخداد خوبی اتفاق افتد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد