به این زودی منتظر اینترنت ۵G نباشید!

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از وب سایت phonearena، از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G  در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

برخلاف آنکه اخبار بسیاری مبنی بر ارائه و عرضه زودهنگام گوشی های هوشمند مجهز به پشتیبانی از نسل پنجنم اینترنت پرسرعت ۵G در فضای مجازی منتشر شده و قرار است در اوایل  سال آینده ۲۰۱۹ میلادی نخستین گوشی‌های مجهز به این فناوری جدید روانه بازارهای جهانی شوند، هنوز به نظر می رسد که زیرساخت های لازم برای برقراری همگانی و عرضه عمومی آن در بسیاری از کشورهای جهان با کندی روبرو شده است و روند پرسرعت و صعودی نخواهد داشت.

حالا به تازگی بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پیش بینی کرده اند که با توجه به روند پیشرفت راه اندازی و برقراری زیرساخت‌های لازم برای توسعه اینترنت ۵G در جهان، به نظر نمی رسد که نسل پنجم اینترنت همراه به این زودی در دسترس کاربران قرار بگیرد.

آنها همچنین برآورد کرده‌اند که حتی در صورت معرفی زودهنگام گوشی‌های مجهز به پشتیبانی از فناوری نسل پنجم اینترنت، این گوشی‌ها تا زمانی که زیرساخت های لازم برای اتصال به شبکه مذکور در کشورهای محل سکونت کاربران فراهم و آماده سازی نشوند، قابل استفاده نخواهد بود.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه  ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G  هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G ، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد