به فیلترشکن خوش‌بین نباشید

به گزارش فناوری فرهنگی، سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: پس از مسدود شدن شبکه پیام‌رسان تلگرام عده‌ای هنوز بر ادامه فعالیت در این شبکه اصرار داشته و به همین جهت متوسل به «VPN ها و فیلترشکن‌ها» می‌شوند که تحقیقات ما نشان داده سرورهای اصلی این نرم‌افزارها که در خارج از کشور هستند خود عاملی برای سرقت اطلاعات از تجهیزات جانبی کاربران است.

وی با هشدار نسبت به احتمال بدافزار بودن فیلترشکن‌ها افزود: این کار علاوه بر اینکه می‌تواند منجر به سرقت اطلاعات کاربران شود هزینه‌های پهنای باند آنان را افزایش داده و کندی سرعت اینترنت را نیز برای آنان ایجاد می‌کند.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: اگر قرار باشد کاربران اطلاعات خود را از طریق فیلترشکن دریافت و ارسال کنند این اطلاعات اول به سرور نرم‌افزار فیلترشکن که در خارج از کشور قرار دارد رفته و در آنجا تحلیل و مطالعه اطلاعاتی می‌شود و بعد به دست کاربر ما در داخل کشور می‌رسد.

وی به کسانی که از فیلترشکن در بستر اینترنت استفاده می‌کنند گفت: به این عده اعلام می‌کنیم که زیاد خوش‌بین نباشند که از فیلترشکن استفاده می‌کنند تا تلگرام در دسترس آن‌ها باشد چون تخلیه اطلاعات خصوصی آنان یک بار در سرور فیلترشکن و یک بار در تلگرام انجام می‌شود.

 مرتضوی بیان داشت: بنابراین به شهروندان توصیه می‌کنیم از زیرساخت‌های بومی داخلی کشور برای فعالیت‌های روزمره خود استفاده کنند و اجازه دهند محیط پیام‌های رسان‌های داخلی آرام، جنبه یکپارچگی و هم‌افزایی و بروز قدرت رسانه‌ای نوین داخلی پیدا کنند.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان به کسانی که اقدام به انتشار محتواهای غیراخلاقی و توهین‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند هشدار داد و گفت: فرقی نمی‌کند که با فیلترشکن یا بدون فیلترشکن فردی در محیط اینترنت اقدام به انتشار محتواهای غیراخلاقی، شایعات، تشویش، تحریک و التهابات روانی برای مردم کند چرا که این‌گونه اقدامات جزو مصادیق مجرمانه محسوب شده و بر اساس قانون تحت تعقیب و پیگیری پلیس قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: بنابراین اگر کسی قصد انجام اعمال مجرمانه و خلاف در اینترنت را ندارد دلیلی ندارد که بخواهد از فیلترشکن استفاده کرده و از این طریق امنیت و موقعیت خود را به خطر بیندازد.

 

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد