بیش از ۴۰ میلیون نفر در آلمان به شبکه ۵G دسترسی دارند…

به گزارش فناوری فرهنگی، اپراتور آلمانی Deutsche Telekom (DT) که از طریق شرکت زیرمجموعه خود، Telekom Deutschland، خدمات مخابراتی ثابت و موبایل را در آلمان ارائه می دهد اعلام کرده است که میزان پوشش جمعیتی شبکه ۵G خود در آلمان را به حدود ۴۰ میلیون آلمانی افزایش داده است. این مقدار نیمی از جمعیت آلمان را تشکیل می دهد.

۳۰۰۰سایت برای پوشش۵G

در همین راستا این شرکت هم اکنون در بیش از ۳۰۰۰ سایت (شامل مناطق شهری، روستایی و مکان‌های اجتماعی مانند مراکز خرید و ورزشگاه‌ها) پوشش ۵G خود را ارائه می‌کند. جهش خیره کننده در ارائه شبکه ۵G در هفته‌های اخیر و پس آن صورت گرفت که شرکت DT توانست حدود ۱۸۰۰۰ آنتن دیگر (علاوه بر ۱۲،۰۰۰ آنتن قبلی) را ارتقا داده و پوشش شبکه ۵G خود را تأمین ‌کند.

گامی بزرگ برای دیجیتالی شدن آلمان

والتر گلدنیتس، رییس بخش فناوری DT، با بیان این مطلب افزوده است، “امروز ما در حال جشن گرفتن یک روز خاص برای ۵G هستیم. ۵G در تمام ایالات آلمان وارد شده‌است و این یک قدم بزرگ برای مشتریان ما، شبکه مخابراتی DT، و همچنین دیجیتالی شدن آلمان است.

هدف بعدی DT تا پایان سال میلادی

حرکت به سوی ۵G با سرعت ادامه دارد و هدف بعدی DT گسترش شبکه و ارائه خدمات ۵G برای دو سوم جمعیت این کشور تا پایان سال جاری میلادی است.”

استفاده از فناوری های اشتراک گذاری پویای طیف

شایان ذکر است که روند رشد افزایش پوشش شبکه برای DT با استفاده از ظرفیت ۱۵ مگاهرتزی که در باند ۲۱۰۰ مگاهرتز برای توسعه ظرفیت ۵G در آلمان اختصاص یافته است تسریع شده است. حدود ۵ مگاهرتز از این باند پیشتر برای شبکه ۳G در آلمان استفاده می‌شده است و ۱۰ مگاهرتز دیگر نیز برای توسعه ۵G تخلیه شده است. با این حال با استفاده از فناوری‌های اشتراک‌گذاری پویای طیف (DSS) در حال حاضر این امکان وجود دارد تا دو استاندارد متفاوت مخابراتی (مانند LTE و ۵G) امکان استفاده مشترک از طیف فرکانسی را داشته باشند.

حداکثر سرعت در مناطق روستایی و شهری چقدر خواهد بود؟

DT ادعا می‌کند که کاربران شبکه ۵G این شرکت می‌توانند در مناطق روستایی سرعت حداکثر ۲۲۵ مگابیت در ثانیه را تجربه کنند، در حالی که در مناطق شهری بیشینه سرعت حدود ۸۰۰ مگابیت در ثانیه است. همچنین در شهرهای بزرگ آلمان مانند برلین و کلن، آنتن‌های ۵G فعال در باند ۶/۳ گیگاهرتز قادرند از مخابره داده با نرخ حداکثر تا ۱ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کنند.

منبع:دیجیتال ویک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد