بی‌سامانی رزرو خانه‌مسافرها در سایت‌های اینترنتی

به گزارش فناوری فرهنگی، اکنون اگر هر مالکی یک تصویر از خانه خود داشته باشد و قصد اجاره دادن منزلش را داشته باشد حتما لازم نیست به بیشمار سایت هایی که اقدام به رزرو خانه و بوم گردی و اقامت گاه می کنند مجوزشان را هم نشان دهند. این موضوعی است که موجب شده تا شکایت های زیادی از این خانه ها و سایت ها توسط مسافران اعلام شود شکایت هایی که معمولا درباره هماهنگ نبودن خدمات این اقامتگاهها با قیمت ارائه شده است، یا نحوه رزرو نامناسب و یا حتی معضلات اجتماعی آن اقامتگاههای غیرمجاز.

از طرفی خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در یک نشست خبری اعلام کرد که ۳۰۰ هزار خانه مسافر وجود دارد که تنها ۲۴ هزار تای آن را ساماندهی کرده ایم و مجوز داده ایم. این تعداد خانه مسافر در سایتی به همین نام معرفی شده اند.

البته که خبرنگاران حاضر در این نشست خبری نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کردند که چنین نیست و در این سامانه اطلاعات ناقصی از خانه مسافرها وجود دارد. یکی اینکه چندین استان بیشتر در این سایت وجود ندارد که دارای خانه مسافر باشند از طرفی خانه مسافرهای معرفی شده تصاویر مناسبی برای انتخاب توسط گردشگر ندارند. موضوع دیگردرباره  قیمت آنهاست که به روز نیست از همه مهمتر نه محل قرار گرفتن آن خانه ها مشخص است و نه مالک شان. این  موضوع زمانی مشخص خواهد شد که مسافر اقدام به رزرو کند که همان هم مشکلات خود را دارد. البته در این نشست خبری نیکزادفر مشکل رزرو این خانه مسافرها را تایید کرد.

محمد ثابت اقلیدی معاون سرمایه گذاری این شرکت نیز به خبرنگار مهر توضیح بیشتری داد و گفت: شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی مسئول تشکیل بانک اطلاعاتی و دیتاست هر کسی که مجوز خانه مسافر را می گیرد ، اطلاعاتش در یک دیتابیس جمع آوری می شود.

وی گفت: سایت های فروش و رزرواسیون باید به این اطلاعات پایه متصل شده و از اینجا فروش خود را انجام دهند من زمانی که در بخش نظارت معاونت گردشگری بودم یک سایت را فیلتر کردیم و گفتند که شما دارید استارت آپ ها را تعطیل می کنید. ما میخواستیم این وضعیت را ساماندهی کنیم چون الان هر کسی که می خواهد خانه اش را اجاره بدهد می تواند بدون مجوز از طریق این سایت ها اقدام کند درحالی که اگر این سایت ها به اطلاعات پایه ما متصل می شدند تنها خانه هایی که دارای مجوز هستند، حق اجاره را پیدا می کردند و دیگر شاهد مشکلات بعدی و نارضایتی مسافر نبودیم.

ثابت بیان کرد: این سایت ها می بایست با ما قرارداد می بستند تا از این اطلاعات استفاده کنند چون این دیتا اکنون کانالیزه شده است . اما اکنون نظارت بر هر اقامتگاهی که در هر سایتی اجاره داده می شود، در اختیار ما نیست اکنون هر کسی کار خودش را می کند. البته داریم زیرساخت ها را ایجاد می کنیم تا این سایت ها بتوانند از دیتا استفاده کنند و ما هم بتوانیم آن اقامتگاهها را رصد کنیم.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد