تاثیر مثبت تحریم‌ها بر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری در جریان بازدید از یکی از شرکت‌های دارویی دانش‌بنیان در ساوه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت شرکت‌های بازدید شده در استان مرکزی رو به بهبود است و پس از شوکی که سال گذشته به این شرکت‌ها وارد شد، برخی از آنها وضعیت بهتری نسبت به سال ۹۶ پیدا کرده‌اند.

وی افزود: یکی از علل اصلی این بهبود شرایط، موضوع تحریم‌هاست که سبب افزایش حجم سفارشات و تولید محصولاتی شده که قابلیت تولید آنها در داخل وجود نداشت، ولی تحریم‌ها باعث شد که امروز این محصولات به تولید داخلی برسند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری بیش از ۱۴۰ نوع خدمت به این شرکت‌ها ارائه می‌دهد و شرکت‌هایی که به مرحله بلوغ می‌رسند، از معافیت‌ها و تسهیلات کم‌بهره‌ برخوردار خواهند شد.

ستاری اظهار کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری در حوزه تولیدات دارو، مواد اولیه دارویی، واکسن‌های دامی و انسانی و … برنامه‌هایی در دستور کار دارد و همچنین در حال پیاده‌سازی یک برنامه در خصوص موارد مقابله با تحریم در شرکت‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان با فروش حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان در کشور فعالیت دارند که این مهم سبب ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار شغل مستقیم شده‌ است.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد