تاسیس پارک فناوری صنایع فرهنگی گامی در آزادسازی ظرفیت های فرهنگی

به گزارش فناوری فرهنگی،دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری گفت: با تشکیل پارک فناوری نرم و صنایع دستی از پتانسیل و ظرفیت استعداد کشور در زمینه صنایع دستی استفاده می شود.

محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری اظهار داشت:  متاسفانه در کشور با وجود پتانسیل های بسیار زیاد در حوزه  صنایع دستی و توانمندیهای خاص در سایر حوزه های  فرهنگی  در خلال روی آوردن به  فناورهای سخت بسیاری از این پتانسیل ها نادیده گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: در صنعت گردشگری،  فرش،  صنایع دستی از ظرفیت های زیادی برخورداریم که ما باید از وجود راه ابریشم در کشور استفاده کنیم و با بارور کردن این حوزه و تجاری سازی آن سبب رشد اقتصاد و تعاملات علمی کشورمان شویم.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در خصوص مراکز رشد مرتبط با فناوری های نرم حوزه علوم انسانی گفت: کشور ما آمادگی آن را دارد تا پارک فناوری در این حوزه را راه اندازی کند تا مقدمات رشد این کار هرچه سریع تر صورت بگیرد.
 سجادی نیری تاکید کرد: استفاده صرف از مدل های غربی در حوزه فناوری‌های نرم مسلما پیشرفتی را برای ما به همراه نخواهد داشت و باید بتوانیم با مدل سازی و بومی سازی طرح ها در این حوزه مدل های مجزا و مخصوص به خود را داشته باشیم.
وی یاد آور شد: با توجه به رویکرد  تجاری سازی علوم انسانی در کشور،  به عنوان اولین قدم باید قادر باشیم علوم انسانی را در کشور به خدمت بگیریم و همچنین در حوزه پارک و صنایع فرهنگی دارای مدل مجزا و مخصوص به خود را باشیم

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد