تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان با حمایت بانک‌ها

به گزارش فناوری فرهنگی، وی گفت: در حال حاضر تعداد ۳۶۰۰ شرکت دانش بنیان به تایید کارگروه احراز صلاحیت معاونت علمی رسیده است و از میان آنها ۱۴۰۰ شرکت تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که تسهیلات دریافتی توسط ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان در مجموع ۱۲ هزار میلیارد بوده است و پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری ۵ هزار میلیارد تومان دیگر نیز به این شرکت‌ها تسهیلات پرداخت شود.

وی با اشاره به تامین منابع مالی به عنوان یکی از نیازهای اصلی شرکت‌های دانش بنیان، گفت: راه اندازی و توسعه فعالیت این شرکت‌ها بر منابع مالی استوار است، از اینرو در این زمینه دو بستر در معاونت علمی ایجاد شده است.

دلیری از منابع بانکی در قالب پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری توسط هلدینگ‌ها و سرمایه‌گذاران به عنوان جزئی از این دو بستر نام برد و افزود: بعضی از شرکت‌های دانش بنیان از همان ابتدا به سرمایه‌گذاری نیاز دارند و برخی دیگر نیاز به تجربه افراد متخصص در این زمینه دارند، در معاونت علمی هر دوی این منابع ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها به ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان تعلق گرفته است، این میزان طی سال‌های ۹۲ و ۹۳ محدود بود، اما با حمایت‌هایی که صورت گرفته است، میزان پرداختی‌ها هر سال افزایش می‌یابد.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت که در فروردین ماه سال گذشته میزان پرداختی‌های مالی به شرکت‌ها ۱۴۰ میلیارد تومان بود که این مقدار در اسفند ماه همان سال به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. در میان بانک‌هایی که تسهیلات اعطا کرده‌اند، بانک ملت رکورددار پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان است.

وی تاکید کرد: به دلیل اعتماد بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان، در زمینه پرداخت تسهیلات فضای رقابتی برای بانک‌ها ایجاد شده است. علاوه بر این، بانک‌ها به این باور رسیده‌اند که توسعه شرکت‌های دانشی باعث توسعه کشور خواهد شد.

منبع:اکوسیستم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد